Marie
Banned
Det var lite pirrigt i går när jag skulle köra hoj efter flera veckors uppehåll. Skulle jag fibbla med dragläget och missa växlarna? Skulle jag tappa hojen? Eller skulle jag köra halvbra? Kanske skulle allt lossna efter en dubbellektion eller efter bara en minut…? Det var lite pirrigt, har ju inte ens kört en moppe sen juni så nog var jag lite nervös över hur allt skulle gå.
Allt lossnade efter nån minut och sen satt allt på plats. Jag måste vara född med olja i blodet.
Efter första rondellen där jag hade både tempo och fart, la ner hojen och dansade mig igenom så visste jag att det här kommer ju gå lysande.
Efter två rundor i högfartsbanan sa läraren att jag kör som om jag kört hoj sen jag var 4 år gammal.
Kul! Jag blev nog ett par meter lång där, nästan så jag snuddade vid molnen...
Jag körde bättre än jag själv trodde jag skulle göra efter så långt uppehåll och det känns ju bra.
Det där är en välkänd effekt. När man har 'korvstoppningsstuderat' - och det har du nästan gjort tidigare iår vad gäller mc-körningen - så är en paus på några veckor väldigt bra. Hjärnan arbetar vidare med det inlärda under tiden och sorterar och strukturerar, och när man tar upp utbildningen igen så rullar allt som aldrig förr efter några minuters repetition. Jag tror att du nu skulle klara en uppkörning galant.