Att sen det nog inte är läge att befinna sig i problemlösningsmod via mobil i tät trafik borde väl de flesta....
Jodå, det begriper även jag.
Någon skrev ovanför i tråden ngt i stil med..."sätter på vibration och stannar vid första bästa tillfälle efter påringning" det borde vara snabbt nog!
Om man yrkesmässigt eller privat har såna krav på sig att man inte kan vänta någon minut eller två är det nog kanske dags att fundera på om relationen, den yrkesmässiga eller privata verkligen är vad den borde vara! :wink:
Detta duger inte om man har beredskap - och det har jag. Hela konceptet havererar om man inte kan svara omedelbart. Dock brukar jag använda mig av det utmärkta orden "Ett ögonblick så får jag hitta en plats att stanna på". Det är svara i telefonen som avses - inte att svara på frågan/-orna under färd.
Din chef borde få veta att du ringer upp så fort som möjligt...vad det nu än blir...och är inte det acceptabelt så skulle iaf jag nog fundera på om det är kul att jobba för honom...
Jodå, det vet han - och accepterar. Men när han ringer vet han inte att jag befinner mig i trafiken. Men när han väl förstår det är det inga problem. Slutsats - jag behöver inte byta jobb så länge jag får svara i telefonen.