Hellman
New member
Gillar att debattera, dock inte med dryg attityd, så den lämnar jag utanför.
Det jag anser att du påstår P-O är att:
Det är helt ok att sätta sig bakom ratten/styret efter "ett par pilser" bara för att det inte finns ett sätt att bevisa/straffa att folk kört trötta eller sniffat färg? Sedan att du pratar om .15 är trams och .20 borde det vara har jag inget att säga emot. Visste själv inte att det numera att det fanns en annan gräns att .20. Dessa .20 som jag REDAN sagt att jag tycker är helt rätt.
Det jag försökt lägga fram:
Jag anser INTE att oförmågan att bedömma/bestraffa t ex trötthet bakom ratten/stryret en anledning till att det ska vara OK att köra onyktert. Att ett annat problem finns och inte kan avgöras tillräckligt ska väl inte automatiskt göra att som lätt KAN undvikas och BESTRAFFAS ska bortses ifrån?
Om jag har missuppfattat dig ber jag om ursäkt, men jag tyder på dina inlägg att det är ok att dricka i trafiken för att man inte kan bestraffa eller avgöra alla gånger om någon varit trött hem från jobbet.
Det jag anser att du påstår P-O är att:
Det är helt ok att sätta sig bakom ratten/styret efter "ett par pilser" bara för att det inte finns ett sätt att bevisa/straffa att folk kört trötta eller sniffat färg? Sedan att du pratar om .15 är trams och .20 borde det vara har jag inget att säga emot. Visste själv inte att det numera att det fanns en annan gräns att .20. Dessa .20 som jag REDAN sagt att jag tycker är helt rätt.
Det jag försökt lägga fram:
Jag anser INTE att oförmågan att bedömma/bestraffa t ex trötthet bakom ratten/stryret en anledning till att det ska vara OK att köra onyktert. Att ett annat problem finns och inte kan avgöras tillräckligt ska väl inte automatiskt göra att som lätt KAN undvikas och BESTRAFFAS ska bortses ifrån?
Om jag har missuppfattat dig ber jag om ursäkt, men jag tyder på dina inlägg att det är ok att dricka i trafiken för att man inte kan bestraffa eller avgöra alla gånger om någon varit trött hem från jobbet.