Däck
Jag har i dag körd lite runt för att efter samråd med Konsumentrådgivningen hitta en neutral bedömare, på Bilprövningen kunna de enbart give mig rätt i mitt påstående om fabrikationsfel, samt att bevisföringen inom ett halvår ligger på försäljaren och Continental enligt lagen, men de ville inte give mig ett utlåtande skriftligt, samma sak på Motormännens testanläggning i Mölndal de gav mig obetingad rätt men inget skriftligt, sedan var jag på ett par Motorcykel firmor, men jag hade en känsla av att de helst inte lägger sig ut med ett firma som är så stort som Continental, vare sig försäljaren eller Continental respekterar sina egna skriftliga garantier eller köpslagen, jag har inte betalat frakten, det nekade jag og tyckte att det var lågmärket av snålhet, mitt nästa steg blir reklamationsnämnden, men det hade varit bra med ett par skriftliga opartiska bedömningar, jag har bara inte just nu någon god idé, jag går ut på danska MC sajter också och varnar för Continental, min kompis son i København kör Kawazaki och är vist med i fler organisationer, och likadan har jag ett par förbindelser i Norge