SuperRetard
New member
Åkte av på Sviesta i en kurva till synes helt utan skadliga föremål, dock lyckades hojen bli totalt skrot när den träffade en "mjuk" gräsmatta?
Denna upplevelse fick mig onekligen ner på jorden igen och mer medveten om risker både på väg och bana, samt vilja att öva/nöta bort felbeteenden samt övermod!
Och de 2 pass jag fick prova på ATT gav mersmak, eftersom banan i stort sett ser ut som de roligaste vägsnuttarna man gärna åker på nån fin sommardag Jag tycker alla ska ge detta tillfälle en chans... Vem vet, kan ju bli roligare än man trodde innan?
Sen får man ju tycka vad man vill om 1700:- för en dag men vem sa att motorsport/hobby/intresse skulle vara billigt?
Och är banan lång, gott om plats nästan överallt så jag tror nog de flesta kommer kunna hålla just sitt eget tempo!
1700 är helt ok för att slippa resa för de som bor i sthlm, inget ont i det.
Att skrota en hoj är lätt. Räcker med att nåt krokar i curbsen så att det börjar snurra så är det snart smulor av det mesta. Det ingår.
Hojar kan man köpa nya. Jag är mer bekymrad över de fysiska skadorna. För utan "stopp" så blir det sällan mer än lindriga skador ens för PSBK-pojkarna som går av i larviga farter. Det är när man träffar sten, träd och krondiken som det otäcka börjar. Vilket också alltid varit ett av de starkaste argumentet för att få folk att köra på bana istället för i trafik. Framförallt för de som måste "gasa av sig" eller för kursverksamhet. SMC har ju själva propagerat för sina kurser med just de argumenten.
Vad har ändrats?