Finns mycket att hämta även för den som har "bli snabb på bana" som mål.Däremot är banan inget för banrävarna, för de som bara vill sänka varvtider.
Så många kurvor per kilometer bana för att träna kroppförflyttning, snabbstyrning m.m. i får man nog leta efter.
Ah, jag är ingen banräv själv och fick uppfattningen att flera av de som "alltid" är med på bankörningar inte var med på ATT. Så bra att jag har fel! Då finns det ännu större möjlighet för ATT att utvecklas till en bana för träning av kurvtagning. För det svänger verkligen heeeela tiden.
Någon som är negativ till banan utav de som körde i helgen? Nyfiken!
Banräv eller inte banräv spelar ingen roll.
SMC bedriver fortbildning med trafiksäkerhetshöjande mål (steg 1-4 iaf) Det är inte bandagar vi bedriver och det spelar ingen roll på vilken anläggning vi befinner oss.
Det var blandad kompott på arlanda TT.
Allt från förstagångskursare till en med 10 års erfarenhet från att köra SM i roadracing.
Styrkan i SMCs kurser är att vi kan hjälpa de allra flesta att förbättra sig.
Har inte läst något negativt alls om dagen en så länge.
*//Ezzo
Var väl tyvärr väntat..... tyvärr inte av det positiva slaget.
http://www.sigtunabygden.se/sigtunabygden/sigtuna/buller-fran-bana-stor-boende-1072906.aspx
Var väl tyvärr väntat.
Lite lustigt att kalla en by under bullermattan för idyllisk. Det lät ju förjävla högt när man stod under flygplanen.
Men vad gör man inte för att klaga på något/vadsomhelst man inte gillar?
Lät det så djävla högt att du inte hörde din egen hoj?
Hoppas det blir körningar till våren, verkar vara en kurvig bana. *tummen upp*
Jag skulle gärna prova en elhoj, har du nån till övers så kan du ju höra av dig.Lite tanker om MC buller generellt!
Bor på en av öerna runt Vaxholm och här är tyst. Om inte det är brölande dubbla V8 powerboats med öppna rör som seglar runt. Eller någon classic veteran flyg tokskalle som har luftrummet över mit hus som övningsbana.
I roadracing, börjer vi nu se elektriska MCs som har samma eller mera power än 4 cylindriga vanliga racehojer, enligt prognoser. Intressant är det att dom elektriska vill tävla med vanliga hojer. Jag ku tro att detta är ett viktigt steg till att vi kommer se store ändringar i bullret i åren som kommer. Och sannolikt kommer sporthojsfolket nog ganska fort att byta till nyaste power hojerna!
Framtiden är nog ganska tyst!
Hur upplägget kommer att se ut på kursen är helt upp till Träningsledaren, men eftersom den går att köra åt bägge hållen är det troligt att det kommer att göras.
Förbättringar har gjorts och så snart snän försvinner kommer detta arbete att fortsätta.
Det är fortfarande en trafikövningsplats så det kommer aldrig att bli en fullfjädrad RR bana. Avåkningssoner kommer dock att förbättras och göras säkrare.
Okej. Jag har full respekt till att det är upp till tl att bestämma detta. Men jag hoppas att det finns något annat argument till att byta håll efter halva dan än bara "eftersom det går".
Jag körde steg 4 där i höstas och även om det var kul som vanligt på SMC's bankörningar så var det otroligt störande att byta riktning när man precis fått någon sorts flyt. I efterhand kändes det som att jag ägnat mer tid att lära mig hitta runt än att faktiskt göra övningarna.
Spelar inte så stor roll åt vilket håll man kör, men jag skulle fördra samma håll en hel dag, sen om man byter riktning till nästa datum så är det helt okej. Men men, jag kommer med all säkerhet köra där ett par gånger 2011 oavsett hur det blir med detta.
Jag förstår hur du tänker- men glöm inte att kurserna är till för att vi skall öva på att hantera och bli trygg i vår körning i olika trafiksituationer. D v s där "kan" vi ju inte alltid hur vägarna går, eller vad som dyker upp bakom nästa kurva. Genom att öva på smarta spårval, blick osv...