SuperRetard
New member
Först av allt, jag förutsätter att vi talar om internationell status pâ tävlingarna, dvs att âtminstonde nâgon är en deltävling i MotoGP.
Sedan krävs nog att minst en förare i GP är svensk.
Lânglopp tror jag pâ för att engagera fler. Möjlighet till kringaktiviteter är viktigt.
Att betala för o se ett gäng glada amatörer snurra runt pâ en bana har jag ingen som helst lust med.
Samma sak med klasserna, utan rejäl bredd fâr det vara, att se endast moppar snurra runt kvittar.
Det krävs nog ocksâ att tidningarna skriver mer om sporten och spelbolagen öppnar upp för lite betting. Det skapar intresse hos fler än de redan frälsta MC-âkarna.
MotoGP är en önskedröm, inte ens om cirkusen skulle VILJA köra i lilla sverige så är banorna godkända. Det skulle i den bästa av världar vara tänkbart framåt 20-talet eller så.
Vi kanske inte har förare av den kalibern, MEN det bjuds på riktigt bra racing trots att tempot rakt igenom är lägre.
Jag har inte engagerat mig i det här tidigare, men fascineras över situationen när så många som är djupt invlverade ändå besitter kompetenser som skulle räcka långt om de bara nyttjades för den här saken.
Den mediala frågan är om inte avgörande, så viktig för att skapa ett intresse utifrån. Att se till att lokalpress, lokal-tv osv är på plats både inför och under race torde inte vara alltför svårt då de gör vad som helst för att få fylla lite utrymme i sina tämligen innehållslösa upplagor.