Vad kör du för båge?

Tina

New member
Min leksak

YAMAHA FZS600 RJ02 eller: En Fazer!

Last edited:

Pegaso

New member
Aprilia Pegaso -01

Min italienska.
För övrigt första hojen som är min egen :D , har tidigare bara åkt på lånad hoj.

KMW

New member
KLE till GSXR

Bytte för en tid sedan bort den gamla trotjänaren mot en ny vän...:

GSXR:en är liiiiiiite mer potent på banan än min gamla KLE även om KLE:N faktsikt var överraskat smidig på riktigt kurviga banor.

Leif H..oj

New member
Utökad hojsäsong med två maskiner. Volusian var jag ute med i 4 veckor genom Norge, runt Island och Färöarna i somras, därför så mycket packning.

XT660:n ny i garaget sedan två veckor. Just nu är det lite osäkert väglag med blankis på vägen på morgonen.

Svempa

Member
Det är nästan så man knappt vågar säga det men jag kör en honda CBX 550
från 1982.

Varför skulle du inte våga det? Det är ju så att både smaken och storleken på plånboken skiljer rätt väsentligt bland alla som åker hoj, så urvalet av hojar blir ju därefter, och huvudsaken är väl att man trivs själv :rolleyes:

Jag gillar dessa 80-tals hojar skarpt! Vilket kanske iofs kan bero på att det var dom man trånade efter när jag var ung, på sternåldern... :D

Snygg hoj iaf ;)

Som sägs ovan, kör det du vill, trivs med och ta väl hand om de fina 80-talarna (du har en MYCKET snygg och vårdad hoj), har själv bl.a. en Honda CM 400 T -81.

På vägen till nuvarande kawasaki vn 15(00) från Hondan hann jag även med att köra Suzuki GSX 750 es -84(första cykeln efter körkortet tagits som bl.a tog mig runt på skottland), Suzuki Marauder VZ 800 och Kawasaki Mean Streak 1500 (fått låna dem vid tillfällen av hustrun).

Det är kul att bläddra sig igenom tråden och se den stora blandningen av hojar och "slås" av det uppenbara att det som förenar oss är glädjen över våra två hjuliga maskiner.

Hoppas alla får en bra start på MC säsongen, som för vissa alldrig tagit slut, som nu är igång igen.

Last edited:

jan-olovj

Active member
Jag har kört hoj sedan våren 2002 och började då med en XV535. Efter 2 mån. var den för liten så jag köpte en Virago 1100, emycket trevlig mc kvick och rapp men ryggen tyckte inte som jag så efter 2 år bytte jag till en Dragstar 1100. Dragstaren är ganska ok men trög och lite sävlig, men känns rätt trygg. Min tanke är att till nästa säsong byta till till en Varadero. Det skall bli kul att få köra en cyckel som jag kan sitta upprät på, samt att inte vara så beroende av vägens kvalitet.

Jan-Olov

nicotin

New member
Kör en Gsx-R1000 av 2005 års modell.

Funkar klockrent på bana..

Ska för övrigt turbo matas till nästa sommar e planen..

Last edited:

Tobinsky

New member
Honda CBF500 ABS från 2004 och min första mc. Mycket praktisk mc här i Londontrafiken. Har ett SMC klistermärke på toppboxen såklart!