Vad kör du för båge?

Mimmi

New member
Min nuvarande maskin.

Hej!

Jag sålde min förra BMW, en K100RS, "Röd Kalle" i vintras och köpte en "ny" maskin. Märket var ju självklart, för mig existerar endast BMW, jag har nästan det namnet och emblemet tatuerat på insidan av ögonlocken så att jag kan njuta av anblicken även när jag blundar...;) :)

Denna gången blev det en R1150GS, som jag givit namnet "Gullan".

pikeman59

New member
Jag kör Triumph Bonneville America och Suzuki DL 1000 V-Strom.

Min fru kör Triumph Legend TT och Suzuki DL 650 V-strom.

Var faktiskt ute idag och provade min nya caferacer kåpa på min America,
helt underbart att köra hoj. :D :D :D :D :D

Det är svårt att det blir/är vinter.

Sven B

Kraftfull

New member
Jag kör en Honda ST 1300 -04 som jag är extremt nöjd med. Har kompletterat den med sadel från Top Saddlery som gör att man kan sitta bra många mil i sadeln utan träsmak!

jan-olovj

Active member
Jag har bytt hoj i dag. Det blev en Varadero i stället för Dragstaren.
Hoppas att det blir någon torr dag snart så jag får känna på den.
Har testat flera modeller i somras och fastnat för denna, vettigt drag upprät körstälning och tollerant mot lite sämre vägar men ganska tung men det får jag ta.

Jan-Olov

Marie

Banned
Har testat flera modeller i somras och fastnat för denna, vettigt drag upprät körstälning och tollerant mot lite sämre vägar men ganska tung men det får jag ta.

Jan-Olov

Grattis Jan-Olov!
Ett stort steg framåt från det gamla förkromade blysänket!

ER6N

New member

Jan-Olov

Välkommen ut ur CUSTOMTRÄSKET!!:D :D

jan-olovj

Active member
Välkommen ut ur CUSTOMTRÄSKET!!:D :D

Tack, men något träsk har jag inte befunnit mig i.
Custom är en egen stil och har en egen charm som inte skall föringas.
Jag tycker att custom hojarna är abolut snyggaste att se på, de övriga kan inte konkurera med dem. Jag vill prova på en ny stil och om ett par år får jag ompröva vad som gäller för mig.

Jan-Olov

Last edited:

MORR

New member
En vän skulle kolla på bågar på BMW i Solna. Det var i höstas (sep). Jag gick runt där (körde cross och skitraka som tonåring (tog lappen i FMCK)) och kollade på hojarna (och alla dyra bilar). Bestämde mig för att provköra en Kawasaki ER-6n. Tog en sväng till Sollentunaavfarten och tillbaka. Det räckte för att bli helsåld och återfallsknutte :) ... inom en månad var jag ägare till en Honda XL600V Transalp -88. Det dröjde inte förrän jag kände att den hojen var för vek på större vägar. I december investerade jag därför i en BMW R 1150 GS -01. Ännu så länge känns denna hoj mycket bra. Har utrustat den med aeroflows högsta ruta (jag är 193 cm lång). Har nu ställt in den i garaget tills saltbilarna behagar avbryta sin korrisionsbefrämjande verksamhet ;) ... funderar ev. på en endurohoj (typ 350-600cc) till nästa vinter ;)

no4.JPG

Är alltså ännu så länge en nöjd ägare till denna BMW R 1150 GS -01 :D

Någon annan ägare till denna hojtyp här?

Pax/Tommy

Last edited:

MORR

New member
Okej, min glidare Bertil ska avyttras till förmån för en Triumph Scrambler som jag köpte i dag. :D

Triumph vet jag inte så mycket om ... fast dom verkar ha en stort utbud :rolleyes:

Idag var jag ute ... rätt så bra på vägarna ... torrt och en vacker solnedgång över Stockholm med omnejd ... vände runt längst ute på Ingarö ... halvmåne och gnistrande stjärnor på en stjärnklar himmel :)

Natti .... zzz ...;)