Vad kör du för båge?

ZiP

New member
Min röda o frugans gula

R 1200 GS-05. Helsystem + KN = 11hk+
F 650 GS-02. Gas-stopps-strypning = 15hk-

mafo

New member
Oj, en till ..

Hoppsan,
hittade en hoj till här ..

zx6rr_060930_1.jpg

Den blir mums nästa år. :)

Guzzi-Leif

New member
Förr:
Mest Guzzi men även HVA, Honda, Yamaha, NV och Monark har passerat revy.

Numera:
BMW R1150RS årsmod 2003/04.
Lite på fars (med på bilden) och min gemensamma Suzuki GSX250 årsmod 1982.
Väldigt lite på dotterns (med på bilden) Skyteam 125.

Last edited:

pettzon

New member
300 kg. till lite drygt 100 kg...

Har gått från en Honda CBX 1000 81:a till en Yamaha WR250F -06 och det är en viss skillnad lär ja säga..;)

Fredrik

New member
TransAlp igen

Kör numera en TransAlp 650 -01 med ett MIVV slipon för ljudet.

Tidigare en TransAlp 600 -99 och efter den en Yamaha XJ900S -95

Gillar den nya Transan bättre än förgångaren, främst utseendet och som jag upplever det några centimeter lägre sitthöjd.

Nu är varaderon historia och i garaget står en Honda VFR800FI 50th aniversary edition. Mycket nöjd så här långt, efter femton mil.
Petrus

dalton

New member
Den senaste

Har väl kört det mesta,har en kawa USA police KZ 1000P som jag kört några år, men köpte en suzuki intruder c1500 21/7 har redan kört ca 725 mil blir säkert lite till innan vintern

jonasson

New member
Första vingen..?

Ja, alltså, GW 1200 Sei-86:a kör jag då´ra! Den har snart 21.000 mil på mätarn, knappt inkörd. Haft den sen 97, old habits die hard!

Marie

Banned
Jag kör en Yamaha XJ-900 av årsmodell 1989. Jag har haft den 1,5 år och kört den drygt 41000 km under den tiden. Inser att jag skulle behöva en lite rejälare maskin, och det snart. Jag siktar på en BMW K 1100 LT. Måste ju vara något som bara går och går, och som helst tål även massor av saltslask. Helst utan ABS och annan lyxteknik som bara riskerar orsaka dyrt strul.
xj900-89-1.jpg

/Marie

Last edited:

Mimmi

New member
En bild!

:)

Hej!

Jag kör en BMW K100RS -85. Som Ni förstått heter han Röd Kalle, nu när Ni ser honom på bild, så förstår Ni varför...;)
Han är inte i originalskick. Förutom specialfärgen är han bland annat utrustad med Öhlinsfjädring, flytande bromsskivor, stålspunna bromsslangar, förbättrat/ombyggt elsystem, med mera, med mera:) .

kallebildweb5.jpg

Alicia

New member
Jag kör en ZXR 400 från -91, används till licenskörningar på bana.
Är nu sugen på en Yamaha FZ6 N, för gata, pendling och lite små rundor.

Sylvestris

New member
har en Suzuki SV650S-05 och en GS (f.d)750E-79, men med 1000 motor, sänkt och förlängd. SV´n är jag totalt såld på, en underbar hoj men förstås så är "gamla Bettan" min stora kärlek:)