Vad kör du för båge?

@nderz

New member
Åker en Kawasaki Gpz1100-95 som jag trivs bra med, inte lika rolig som Thunderacen jag hade tidigare men snällare mot rygg och axlar
//Garfield

Edit: Kawan e såld och har fått lämna plats för en Traja istället

Last edited:

Våge Bodin

New member
Hej!
Jag är en ganska ny MC-åkare som har förälskat mig i min hoj!
Det är en BMW R1100RS....skulle vara kul att höra om det är någon mer som har en likadan!

GAMMA

New member
Mittemellanhoj med rörram och cykelstyre

Har ej råd med en motard, en enduro, en sport, en racer, en tourer, en glidare så jag försöker hitta en medelväg, men......det existerar ingen allt i allo hoj tyvärr.

Har nu föresten en gammal skruttigt Husaberg i garaget också, och i våras blev det en lite nyare R1:a.

Last edited:

Nypan

New member
Plainvanilla med ett stänk retro

Tre i rad, pojkdröm, nästan som denna.
Har lägre styre dock, både känns och ser fränare ut.

Kör snyggt !
/L

Fredrik_N

New member
Trotjänare

Jag har en gammal trotjänare till hoj.
En Yamaha XJ650 -82 med packväskor. Den har tagit mig runt i Sverige, Norge och Skottland. =)

Jåke

New member
Jag har samma problem som Gamma, det kostar för mycket att ha en av varje. Jag har åtminstone lyckats skapligt med att kombinera grushoj, touringhoj och banhoj i ett, kör en grön TRX850. :D

En blå hade varit snabbare på bana säger de som vet, men man kan ju inte få allt. Den gröna versionen är en jäkel på grus- och skogsvägar istället... :rolleyes:

Last edited:

Zopilote

New member
Känns som jag äntligen hittat hem med min Suzuki SV650S -03, efter att ha provat de flest typer av hojar som finns.
Hade tyvärr ingen bild på min, fast den ser ungefär ut så här men med lite mera tillbehör ditplockade.

B

Bellman

Guest
Körde sporthojar (enligt den tidens mått :eek: ) Zündapp, Yamaha, Kawasaki, Honda, BMW och t.o.m Husqvarna Enduro från -70 fram t.o.m -84.

Återfallare -00 på customhoj (Yamaha Dragstar, sedan en Intruder 1500, via en HD RoadKing TC88 och till slut :confused: -03 en HD Ultra Classic 02:a). Kör nästan varje dag mars/april - nov och det blir ca 3.000 mil/år. Skönt med lite ombonat åka i min ålder och efter alla dessa mil. :cool:

PS. Testade FJR1300, BMW K1200 GT och Kawa 1400 på SMC:s årsmöte i Ronneby. Hoppsan va' det gick! I alla fall en lem som styvnar med åren (gashanden ;) ) i form av ett visst ändläge. Läcker upplevelse. Damen bakpå fick någon form av näradödenupplevelse.

Såg i Ronneby T-shirt med tycket "Livet börjar vid 200!". Håller mig till "Livet börjar vid 120 (dB)!" DS.

Last edited by a moderator:

chili

New member
Kör en Honda CBR600RR -03 ....sen en månad tillbaka (längtar till jag får känna den på bana till våren).

Jämfört med min förra CBR600F -99 är det en drömhoj - bättre på nästan allt, och bra mycket snyggare också. Trots detta kommer vintern ägnas åt lite personifiering av hojen.

OH-

Member
Saknade "cykel" i omröstningen, det är vad mina kallas oftast. Annars heter dom Dyngsprätten och Fincykeln.

KOJAK

New member
Kör en svart Ducati 1000 SS i solsken och en skrapad XTZ 750 Superténéré när det inte är så fint väder.

Esquire

New member
Jag äger just nu en Suzuki GSX 1400 -06 och en NV 70 Hobby -54. Suzukin ska säljas (se annons på Sporthoj.com) och efter det ska något annat inhandlas. Vad nästa hoj bli beror lite på hur mycket jag får för den.

annons1400.jpg

Själv tuffar jag runt på en Honda XL1000 Varadero -02. Lite sugen på att buyta och ska ägna vintern åt att komma fram till vad jag ska ha istället. Blir nog kvar i off-roadsegmentet dock, ska ju ha råd att köra hojen också. Passar mig dessutom rätt bra med sin upprätta körställning och goda långfärdsegenskaper, egenskaper som ändå inte utesluter att man har riktigt roligt på små kurviga vägar.
Petrus