Vad kör du för båge?

Fru Fuggle

New member
Jag är en ägare till en nyinskaffad Triumph Street Triple R!!! Min nya pärla, som kom i mitt liv en ca en månad sedan, jag har hunnit köra ca 40mil, så abstinensen är svår nu när lilla pärlan vilar över vintern!! Suck Bild på pärlan kommer senare

Bansaie

New member
Jag är en ägare till en nyinskaffad Triumph Street Triple R!!! Min nya pärla, som kom i mitt liv en ca en månad sedan, jag har hunnit köra ca 40mil, så abstinensen är svår nu när lilla pärlan vilar över vintern!! Suck Bild på pärlan kommer senare
Kul! Fler ST3R ägare :D
Skaffade själv en i slutet på juli, se även inlägg #464 i den här tråden. Ytterligare bild finns även i profilen. Har hunnit med drygt 250mil hittills. Sååååå nöjd med nya pärlan.

Marie

Banned
Gått över ån efter vatten?
När du tröttnat på antikviteterna (BMWs boxrar) så hade du haft K-serien att kliva över till. Det är trots allt en annan kvalitet i BMWs hojar, och det märks på allvar efter bortåt 20 000 mil, för då börjar gärna en Yama bli lite lös i hullet...

Larven

New member
Tja sticker ut hakan och berättar att jag kör Harley Fatboy och Electra, med både buller och bång.
mikke

Paerhc

New member
Är boxermotorn som BMW kör med bättre än andra märkens motorer? På vilket sätt i så fall? Jag är nyfiken! :)

Jag var på väg att köpa en BMW F650 GS, men det blev en Honda Transalp XL700 VA av olika anledningar.

Last edited:

Marie

Banned
Är boxermotorn som BMW kör med bättre än andra märkens motorer? På vilket sätt i så fall? Jag är nyfiken! :)

Jag var på väg att köpa en BMW F650 GS, men det blev en Honda Transalp XL700 VA av olika anledningar.

Jag är definitivt ingen vän av BMWs boxrar (det är de som har modellnamn som börjar med bokstaven "R" - t.ex. R1200GS). Det är någonting som tillverkaren tvingats av marknaden att låta överleva sig självt, precis som Porsches 911-modell......
Båda har en stockkonservativ köparkategori som vägrar inse att grejerna egentligen nått vägs ände....

F650GS är ju inte någon boxer för den delen....

Last edited:

Paerhc

New member
Jag är definitivt ingen vän av BMWs boxrar (det är de som har modellnamn som börjar med bokstaven "R" - t.ex. R1200GS). Det är någonting som tillverkaren tvingats av marknaden att låta överleva sig självt, precis som Porsches 911-modell......
Båda har en stockkonservativ köparkategori som vägrar inse att grejerna egentligen nått vägs ände....

Ok, jag tackar för svaret. Min kunskap om motorcyklar är klart begränsad. Jag har den för att ta mig från A till B och har inte haft en på länge nu. Jag är återfallsknutte som man säger. :)

Hur har tekniken för BMW utvecklats? Jag har förstått att min Transalp har en V-Twin motor, hur nu den fungerar? Jag har ärligt talat ingen aning.

Mina MC-kunskaper är små, men jag lär mig. Jag brukar googla den information jag får och lär mig som sagt lite åt gången.

990 Adventure

New member

Vägs ände, 911,an och BMW,s boxster har ju fortfarande en utveckling som gör att dom tillhör det bästa i sin kategori,finns annat som stannat i sin utveckling ex finns det dom som har 3257 inlägg och fortfarande tror sig veta bäst i allt.

henkes

New member
ja ska köpa en husaberg fe 501 -97;a... ingen aning om det är bra eller dåligt. min första enduro. haha så det blir spännande i morgon. skitfränt. om någon har nå bra tips så gärna.... :p

Cribbe

Moderator
Kör sen i oktober 2011 en Honda Transalp -87, körde en Honda CB400N -82 innan, väldigt nöjd med Transalpen :)

Last edited:

Joysan

New member
Kommentar till bilden på Gulvästad gröngöling på Gröndal 2 juni 2011

Här kommer det en ovan....vad gäller att skriva inlägg iaf...ler
Såååå glad över min hoj BMW r850r...har kört mest custumhojar förut..men började med en Yam div600, sen Intruder , den sista var m1800...med det 24 cm feta bakdäcket..:) Detkändes ganska coolt att ha den.. i två år. Sen hägrade Alpturer...insåg att...näe...det fixar inte tanten. Så..från 345 kg till knappa 200 nu. Pratar alltså hojens vikt nu... :)
Så det blev några mil under ett par veckor genom både Alperna och Dolomiterna i somras. Inga värstingpass ...men det fanns "snälla" slingervägar roxå... sagolikt vackert var det. och såååå kul med hojfantaster från hela Europa. Minne för livet.

MiaSyrra

New member
Wow, vad roligt. Fler som upptäckt hur trvligt man kan ha det på en BMW. Började också sommaren med bankurs med splinkens ny hoj. Efter några varv konstaterar man med ett leende att så HÄR kul trodde man aldrig det skulle bli. BMW:n kan som det stod i reklamen för T-Ford "klara allt utom att bädda sängar"... Alpturen har jag framför mig, vill åka i Frankrike där jag var för rätt många år sedan. Tänker också åka i Normandie. Vill inte vara för långt från havet på sommaren. Gott komma skall...