Vad kör du för båge?

Jari69

New member
Körde: Besten aka Hjortdödaren... (V-Strom DL1000 -05)

Blir väl att gå tillbaks till GSX750ES -83 nu och ett tag framöver när jag lyckats med lite småfix samt besiktning...

Bansaie

New member
Har kört VFR 750f av 87års modell sen 2007 men sen förra fredan så så hoppar jag numera runt på en liten groda ;)

F.ö. så har jag en Honda VFR 750f -87 i fint bruksskick till övers ifall nån är intresserad.

Curre

New member
Jag kör en Yamaha BT1100 (Bulldog) sedan 2 år. En riktigt snygg "naken" hoj som blir mindre och mindre orginal för varje år. Verkligen billig i drift, ett nöje att betala försäkringen.

Cribbe

Moderator
Kör en Honda CB400N -82, billigt o bra :) är dock sugen på en Transalp.
20111.JPG

Hogler

New member
Tog körkortet för ett par månader sen och har nu hittat min första cykel, det blev en Yamaha TDM 900 -02. Kört den i en vecka nu och är helnöjd!
1000000490%20mindre.JPG

påK-en

New member
Tog körkortet för ett par månader sen och har nu hittat min första cykel, det blev en Yamaha TDM 900 -02. Kört den i en vecka nu och är helnöjd!
1000000490%20mindre.JPG

Jag åker också TDM 900, fast en röd -07a, som jag haft sen december -07.
En klart underskattad hoj, väldigt allround, går till och med förvånansvärt bra på bana. :D

Hogler

New member
Jag åker också TDM 900, fast en röd -07a, som jag haft sen december -07.
En klart underskattad hoj, väldigt allround, går till och med förvånansvärt bra på bana. :D
Sjysst, ja jag ville ha nåt som klarar seriös touring men ändå inte är helt off bland polarnas sportcyklar, och det verkar den ju matcha rätt bra :)
Att köra bana är ingen prio för mig alls men det är klart det vore kul att testa vid något tillfälle!

Sanna H

Member
Glassen och kläderna som inte syns utanpå :eek: är viktiga för att få till en riktig trippel. :D
Japp, så är det! :) I helgen försökte visserligen en fantastiskt läcker Benelli Tre-K få mig att vackla i min övertygelse, men min tro är stark (liksom mitt krav på ABS).
Tror att den passar dig, lite mera ork än du hade tidigare, minns att du var duktig på att utnyttja resurserna du hade häromåret.
Tack! :) Jo, Transalpen fick jobba hårt på storbanekörningarna så jag unnar den verkligen en lite fridfullare tillvaro hos sin nya husse/matte.

Paerhc

New member
Själv kör jag en Transalp 2010. Jag gillar den upprätta sittställningen man har. Även om jag nästan bara kör på asfalt, så går det ju bra på grus också.

Efter att ha averkat en hel radda med BMW boxrar, senast en R1100RT, har jag hittat hem. Nu kör jag en Yamaha FJR 1300. En helt underbar touringmaskin. Man sitter otroligt bra och man får med sig allt man behöver på långfärder, dessutom har man ett ordentligt klipp i motorn.
View attachment 4000