Jag bränner runt på vägarna (Ja, alla sorters vägar och stigar) med min XT660R -07
Köpte den efter mycket velande, letande och frågande, och kom fram till att en sån är vad jag ska ha, Oöm, driftsäker, soppasnål och hållbar. Perfekt då jag är smålänning och av naturen snål, samt att jag vill köra hellre än meka. Sen såklart har den rätt antal cylindrar. Att jag köpte en så ny som XT660 istället för en vanlig 80-tals XT beror på att jag lessnat på att jaga reservdelar till gamla hojar då min första hoj (som jag har kvar) är en:
Suzuki GS500E -78. Trevlig hoj på många sätt och vis, skivbromsar fram och bak med dubbla skivor fram, modernt då, japanfyra med allt vad det innebär av gångkultur och gammalt, med allt vad det innebär av personlighet. Tyvärr så vågade jag inte köra så mycket som jag ville, ifall den skulle gå sönder är det grymt svårt att få tag på vissa delar. (Eller svårt och svårt, men jag vill kunna gå till en disk och säga vad jag villa ha, och slippa beställa från utlandet och vänta)
Har även en liten moppe, en Honda CB125T -79, bara för att jag fick den så billigt och den är faktiskt lite rolig att köra!
(typiskt att inte uppladdningen funkade...)
Suzukin och Hondan är f.ö tillsalu om någon är sugen, men bjud inga skambud på Suzukin, den står inte ivägen, och den lider jag inte av att titta på, hondan däremot kan ni kanske få för ett skambud...