Vad kör du för båge?

Hexx

New member
Hej Alla !
Bytte tidigt i år till en Kawasaki gtr 1400.....körde Honda VFR 800 innan dess, som förövrigt var min förstahoj.
Mil i år blev 2400 det var en ökning med 200 ,snittade 2200 åren innan ....... kört hoj sen 2009 så man är väl lite körglad så här i början =) Det ända som är beklagligt är att har man så ny hoj så att garantierna gäller så måste man in på service och att göra det tre ggr på en sommar svider i plånboken.

View attachment 4061

//Hexx

joggeboy

New member
Den här lilla saken kör jag

14vu4ns.jpg

MiaSyrra

New member
Vägs ände, 911,an och BMW,s boxster har ju fortfarande en utveckling som gör att dom tillhör det bästa i sin kategori,finns annat som stannat i sin utveckling ex finns det dom som har 3257 inlägg och fortfarande tror sig veta bäst i allt.
Där har du en poäng, det har nog slagit kortslutning i tänkarstallet om någon ids öda vaken tid på att predika om hur värdelös Porsche är eller hur kass BMW-boxern är i uppförsbackarna. BMW-klubben är nerlusad med präktiga uttalanden om hur förträffligt det egna valet är framför andras uppfattning. Man undrar hur det är rustat i den tänkarhatten. Alla fåglarna på rymmen, indianerna har lämnat kanoten... Kanske dags att lära sig någon ny hobby. Stapla korthus kanske. eller åka en riktigt lång hojrunda... för gott...

HkanB

New member
Också smittad...

BMW K1300s ->Se nedanför ...:lemon: :tummenupp

Min första BMW och sannolikt inte den sista heller för den delen. Den är det hitills bästa jag kört för att så snabbt och smidigt som möjligt ta mig från A-Ö. Nu säger väl det mer om den begränsade mängden moderna mc jag kört men jag är väldigt nöjd med BMW:ns uppträdande och pålitlighet. Den mysko framändan Duolever/Hossack funkar mycket bra och förmodligen den stora anledningen till att hojen känns förutsägbar.
BMW-klubben är nerlusad med präktiga uttalanden om hur förträffligt det egna valet är framför andras uppfattning. Man undrar hur det är rustat i den tänkarhatten. Alla fåglarna på rymmen, indianerna har lämnat kanoten... Kanske dags att lära sig någon ny hobby. Stapla korthus kanske. eller åka en riktigt lång hojrunda... för gott...
Nåja, jag får väl trösta mig med att jag nog inte har alla tomtar på loftet:tomte:;)
Apropå BMW-klubben så verkar det där finnas en och annan som nog lider av -förmodligen mest- att de nog inte längre riktigt kommer ihåg hur det var att vara runt de 20 längre. Det blir nog lätt lite PK-då?!. Det finns trots det även om jag ännu inte hunnit/kunnat träffa någon i den verkliga världen åtminstone i klubbens forum -och några dyker upp även här har jag sett- några ljusglimtar som mer eller mindre avviker från det förväntat präktiga i oväntad och snudd på alltid i underhållande riktning.
[INTE SÄRSKILT ALLVARLIGT MENAD FUNDERING]
Med tanke på vad en BMW kostar och den bild den förmodligen förväntas överföra på ägaren så är det nog lite, nej förresten mycket lätt att rationalisera, predika och därigenom, i förlängningen försvara sitt val. Nu vet jag inte, det har kanske gått mig förbi om det med valet av BMW följer något för mig okänt stigma? Det kanske också kan bidra till att förklara attityden?
[/INTE SÄRSKILT ALLVARLIGT MENAD FUNDERING]
Huh, jag undrar när jag läst hur jag började detta om jag nog inte också drabbats en smula av förträfflighetsviruset...einmal BMW, immer BMW? Till och med tyskan känns naturligare och det känns därmed också mer självklart att avsluta med " Rot ist immer der schnellste Farbe..." Puh... att det skulle drabba mig redan första säsongen på BMW:);)

Last edited:

MiaSyrra

New member
Nåja, jag får väl trösta mig med att jag nog inte har alla tomtar på loftet:tomte:;)
Apropå BMW-klubben så verkar det där finnas en och annan som nog lider av -förmodligen mest- att de nog inte längre riktigt kommer ihåg hur det var att vara runt de 20 längre. Det blir nog lätt lite PK-då?!.

Ingen fara, du går fri. Den som avsågs med kommentaren har betydligt mera Blondin-Bella-image än vad du kan tänka dig...

Puh... att det skulle drabba mig redan första säsongen på BMW:);)

Jag tror du lugnt kan åka vidare. Att känna sig nöjd med en BMW är nog det första och viktigaste argumentet att köpa en överhuvudtaget. Den har nog en tydlig image, det kan säkert nöjda ägare intyga. Att det sedan finns Blondin-bimbos på nätet som tycker det är roligt att driva med sin omgivning kan man ju välja att strunta i eller kommentera. Allt efter tycke och smak. Jag väljer att driva med bimbon, för jag vet att detta ger en kaskad av tramserier med vändande uppdatering av forumet.

HkanB

New member
Jag tror du lugnt kan åka vidare. Att känna sig nöjd med en BMW är nog det första och viktigaste argumentet att köpa en överhuvudtaget. Den har nog en tydlig image, det kan säkert nöjda ägare intyga. Att det sedan finns Blondin-bimbos på nätet som tycker det är roligt att driva med sin omgivning kan man ju välja att strunta i eller kommentera. Allt efter tycke och smak. Jag väljer att driva med bimbon, för jag vet att detta ger en kaskad av tramserier med vändande uppdatering av forumet.
:tummenupp
Trevligt...
Jag kände mig väl iofs inte som att jag direkt ingick i den förväntade målgruppen för ditt "inskickande av brandfacklor" eller vad det nu skall kallas.
Vad gäller klubbar/föreningar så känns detta forum och även med särskilt hedersomnämnade för VTR.nu som mer min grej än...
Kort innan det blir alldeles för OT, så verkar det ha gått mycket mera prestige i det här med mc än vad jag kan komma ihåg från när jag började åka. Mycket mer av märklig livstilsmarkering än genuint intresse. Visserligen kan intressen ta sig olika uttryck men mycket av den attityd som verkar följa med dylika yttringar av position och stil känns mig väldigt främmande. Fast...det omvända råder väl också kan jag väl misstänka. Om de nu bryr sig alls...?

Gr0dan

New member
Dags att updatera i denna tråden, bytade ner mig från en Cb1000ra till denna skönhet för nån månad sen :)
dsc0071np.jpg

By gr0dan at 2011-11-16

påK-en

New member
:tummenupp
Trevligt...
.....................så verkar det ha gått mycket mera prestige i det här med mc än vad jag kan komma ihåg från när jag började åka. Mycket mer av märklig livstilsmarkering än genuint intresse............................

Gäller inte det ägare till främst 3 märken/modeller ?????

MvM

New member
Vi kan ha en gissningstävling :lemon: Harry Parkinsson och något italienskt kanske :D

MiaSyrra

New member
Vi kan ha en gissningstävling :lemon: Harry Parkinsson och något italienskt kanske :D
Ej att förglömma, Yamsa-Tramsa, Poca-Honda och Juki-Suki-Buki... Finns det egentligen fler..??
Förresten... Hej Magnus ! Åkt nån härlig (3 stora bokstäver)-runda i det fina höstvädret ?

JHkillen

New member
sen du slurk som sitter och manipulerar MITT tangetbord när jag skriver detta inlägg!
Ge dej till känna, säg vad DU vill istället för att hålla på med denna skiten ,,,, namn person nummer ?
EGO där!

finns i stockholm, snart, kom fram mellan fyra ögon och erkänn om du vågar !!!!

Hmm nu hänger man inte med i tråden.
Skojar du eller vad menar du? Är det någon som skriver samtidigt som du på din användare?
Eller som lagt in en post i ditt namn?

HkanB

New member
Myskometern gör utslag!

Hmm nu hänger man inte med i tråden.
Skojar du eller vad menar du? Är det någon som skriver samtidigt som du på din användare?
Eller som lagt in en post i ditt namn?

Det undrar jag med. Av stilistiska och språkliga skäl rent allmänt verkar det som om det är minst två personer inblandade.
Alternativt någon inblandad med intressanta varseblivningsproblem. Men oaktat vilket så är det svårt att få ihop det.

Men om nu den rätte ägaren av "nicket" känner sig förfördelad och imiterad så vore väl rätt grej att göra att anmäla det hela till ABUSE/ADMIN för någon sorts åtgärd. Och så förstås byt lösenord på en gång och till något mindre enkelt.

MvM

New member
@mia - Näpp, hösten har ägnats åt envisa förkylningar och flytt så säsongen tog slut av sig själv i mitten av oktober.

HkanB

New member
Använd i så fall något annat istf IPAD2...

vad jag säger är att någon slurk kommer åt mitt iPad2 tangetbord, det kommer bokstäver som "jag"
INTE vill ha eller ens har tryckt på det är det jag säger. Sedan vem som håller på med denna skiten
tycker jag bara ÄR detsamma.

En del bortklippt...

/Peter T.
Du borde nog -förutsatt att det är rätt du i andra änden- åtminstone tillfälligt sluta använda din IPAD2 för/till det mesta tills detta och ev. annat är fixat.
Använd ngt med fast tangentbord i stället. Allt för att utesluta att det är någon inom? forumet som ställer till det. Ev. kontakta forum admin och be om assistans.

Last edited:

Jukka

New member
Kan väl lägga upp ett par bilder på min gamla Suzuki Gsx1100Es -84 som komplement till alla fina nyare hojar :rolleyes:
Såg inlägg #42 och blev glad över att se en gammal klassiker, har en likadan själv från 1984 och som jag ägt sedan dess. Min har gått ca 14000 mil och går som en klocka fortfarande. Citat från Classic Bike nr 1/2011 sid 69: Bästa Bashojen?

MiaSyrra

New member
en modern design värdig årtalet 2011.
Vidare, under provkörning upplevde jag markanta skillnader mellan äldre och
den nyare utgåvan från BMW.

Styrresponsen i nerlägg är direkt, den svarar snabbare på manövrar
utan att för den del överreagera och kännas nervös. Den gör det man
säger till den men inte mera heller, fantastisk ingenjörskonst från tyskar.
Mera bestämt uppförande beträffande köregenskaper, mycket positivt.

Motorn har mera vridmoment på låga varv, denna version ger kraft istället
för att bara morra och invänta högre varvtal innan vridet kommer.
Inget fel att att se framåt och ha visioner!/Petet T
Just det du beskriver känner jag igen på 1200 GS, den hade tidigare rykte om att vara
slingrig, trött och seg på låga varv. Detta har påpekats mer än en gång på BMW-klubbens
forum. Det är inget man känner igen på de senare årsmodellerna av boxern. Den är nu
smidig, på gränsen till imponerande och chassiet är som en dröm. Den knixar som en
ballerina genom rondeller och snäva kurvor. Om den sen är bättre på grus kan jag inte
bedöma med någon som helst erfarenhet. Det verkar dock som om grabbarna på BMW
har gjort en riktigt berömlig facelift på alla sina modeller.Återstår att se om 1600:an blir
en klassiker som Gold Wing. Utveckling är som du säger alltid positivt och ett måste i
konkurrens med japsar och trajor... Just nu har i a f BMW:n fått mina Idolpoäng...