Också smittad...
BMW K1300s ->Se nedanför ...:lemon: :tummenupp
Min första BMW och sannolikt inte den sista heller för den delen. Den är det hitills bästa jag kört för att så snabbt och smidigt som möjligt ta mig från A-Ö. Nu säger väl det mer om den begränsade mängden moderna mc jag kört men jag är väldigt nöjd med BMW:ns uppträdande och pålitlighet. Den mysko framändan Duolever/Hossack funkar mycket bra och förmodligen den stora anledningen till att hojen känns förutsägbar.
BMW-klubben är nerlusad med präktiga uttalanden om hur förträffligt det egna valet är framför andras uppfattning. Man undrar hur det är rustat i den tänkarhatten. Alla fåglarna på rymmen, indianerna har lämnat kanoten... Kanske dags att lära sig någon ny hobby. Stapla korthus kanske. eller åka en riktigt lång hojrunda... för gott...
Nåja, jag får väl trösta mig med att jag nog inte har alla tomtar på loftet:tomte:
Apropå BMW-klubben så verkar det där finnas en och annan som nog lider av -förmodligen mest- att de nog inte längre riktigt kommer ihåg hur det var att vara runt de 20 längre. Det blir nog lätt lite PK-då?!. Det finns trots det även om jag ännu inte hunnit/kunnat träffa någon i den verkliga världen åtminstone i klubbens forum -och några dyker upp även här har jag sett- några ljusglimtar som mer eller mindre avviker från det förväntat präktiga i oväntad och snudd på alltid i underhållande riktning.
[INTE SÄRSKILT ALLVARLIGT MENAD FUNDERING]
Med tanke på vad en BMW kostar och den bild den förmodligen förväntas överföra på ägaren så är det nog lite, nej förresten mycket lätt att rationalisera, predika och därigenom, i förlängningen försvara sitt val. Nu vet jag inte, det har kanske gått mig förbi om det med valet av BMW följer något för mig okänt stigma? Det kanske också kan bidra till att förklara attityden?
[/INTE SÄRSKILT ALLVARLIGT MENAD FUNDERING]
Huh, jag undrar när jag läst hur jag började detta om jag nog inte också drabbats en smula av förträfflighetsviruset...einmal BMW, immer BMW? Till och med tyskan känns naturligare och det känns därmed också mer självklart att avsluta med " Rot ist immer der schnellste Farbe..." Puh... att det skulle drabba mig redan första säsongen på BMW