Vad kör du för båge?

Pisken

New member
Den vita Husqvarnan -72 med 175cc sats var min mc nr:2 införskaffades vid 14 års ålder.
Yamaha DT 125 MX -79 införskaffades några månader innan 16 års dagen.
Husqvarna WR 125 -81 köptes innan 17 års dagen
Zundapp KS125 köptes vid 17 års ålder, med den åkte jag på min första hojträff 1981 Big Iron Meet Kinnekulle och blev där "biten" av choppers o customs.
Kawasaki Z750 Twin cusomiserades lätt och var klar till 18 års dagen.

Första utförandet av mitt helt igenom egen byggda hoj, färdig byggd o reggad vid 19 års ålder 1983...och på den vägen har det sedan fortsatt + lite diverse andra hojar vid sidan om.

Anders.J

Fasen den vita quarnan väckte lite minnen , hadde en 250 -70 (eller -69) som jag o farsan rev ner motorn i molekyler på och renoverade , jisses va den gick....kanske liiite overkill för en 13-14 åring :rolleyes:

Chopperbyggarn

New member
Fasen den vita quarnan väckte lite minnen , hadde en 250 -70 (eller -69) som jag o farsan rev ner motorn i molekyler på och renoverade , jisses va den gick....kanske liiite overkill för en 13-14 åring :rolleyes:

Ja, min 72:a gick som ett skållat troll på grusvägarna hemma dock hade jag problem med att den ville sura ner sig i skogen ( hade fortfarande inte lärt mig att renovera/bestycka förgasare)... hade tränat körning på ett antal rejält trimmade mopeder innan, bla denna Cresent E-type jag jag byggde "knattecross" av i 12års åldern med 7,5 hp sachs motor som sedan försågs Zundapp 13 hp motor...summan av kardemumman var att jag hade hunnit "köra av" mig redan innan 18-årsdagen och tung mc och tyckte inte längre att det var häftigt eller kul att fara omkring som en skållad råtta på vägarna och ändrade helt körstil till att glida fram i lugnt tempo.
Ute i skogen på den tiden existerade varken åldersgränser eller körkortskrav..:D

Anders.J

woody

New member
Jag puttrar runt på en Enfield Robin Diesel

drar ca 0,18 lit/mil /blandad körning
och det passar mig utmärkt som arbetslös & fattiglapp !!

Last edited:

Maru

New member
Testade italienskt(750ss) i våras...ett kort möte. Efter en månad satte jag den i diket på Nordirland. Var där och kollade NW200.

Så nu är jag tillbaks på japanskt igen....med "lite" mer effekt.... ;)

Wegeboss

New member
Triumph

Jag kör en Triumph RS 955i -00:a som jag är helt nöjd med, körde custom förr men det blev lite för tråkit, bytte bort den i våras och nu njuter jag för fullt i alla lägen:)

2Wheels

New member
Här är det 83,ans XT400 som gäller för tillfället! :D riktigt bra på kurviga/grusiga skogsvägar :cool: men efter några mil landsväg är händerna inte så glada längre :rolleyes:

Leffe Boy

New member
För tillfället en VN 900 C -09. finns planer på en TRX 850, har stort garage så det finns plats för flera hojar :)

mudder

Member
Nu har jag sålt Superenduron och köpt en 690 enduro.
Min 990 behåller jag till resor och körningar på större grusvägar.

jodix

New member
Kör en underbar Suzuki GSX 1400 K3!! Kan inte för tillfället tänka mig någon annan hoj!:D

Manneman

New member
Andra säsongen med min TDM 850 är på g. Jättenöjd med det mesta men har trots detta redan planer på att byta till BMW f800gs om 2-3 säsonger då jag sparat lite mer.

lindor

New member
Bmw

Hej!

Fick min lapp i början av oktober så min MC-säsong blev tämligen kort.
Dock han jag handla en cykel och fick ett par turer innan hösten slog till.

Jag köpte samma cykel som jag hade på körskolan: BMW F800R Chris Pfeiffer.
Ser fram emot en tidig vår, och planerar för en semestertur till sommaren som ska ta mig från Skövde till Kiruna och tillbaka.

God Jul!

Last edited:

Robbie

New member
Min hoj

Kör just nu:
Ducati GT1000 2008

Körde tidigare:
Ducati ST3 2004
Ducati 999s 2003
BMW K1300R 2009
HD Deuce 2001

Om nån funderar på någon av dessa eller har frågor/funderingar så är ni välkommen att ställa dem!

Gott nytt 2011 förresten!

/Robert

Last edited:

Olle Å

New member
Har numera lyckats klämma in en Yamaha xj 600 i garaget, förutom en Yamaha xt 125 och en Honda Transalp.

Bighoj

New member
Hej ! Kör en Goldwing 1800 05a,hade dessförinnan en Pan european 1998.Wingen är en bra långfärdshoj och bra för tanten som har kass rygg.Funderar på en typ transalp eller liknande,kanske tenere att köra lite mer grus med.

Last edited: