Vad kör du för båge?

eimsy

New member
Har en Yamaha FZR 1000 -87, mycket hoj för en billig penning.
Det gör att man har råd med ett par crosshojar (Yama YZF426 och Kawa KX500) + en mc-reggad Kinabuggy (Kinroad XT650GK) som har blivit mitt nya stora intresse.

Mimmi

New member
Bytt mc!

Hej!

Det var länge sedan jag skrev här på vårt Forum. Men nu kände jag att jag ville höra av mig med en glad nyhet, åtminstone för mig.
Jag har sålt min BMW R1150GS, som jag aldrig trivdes med, och köpt en annan maskin. Men jag kommer att sköta servicen på Gullan, som hon hette, ändå, det var min bror som köpte henne.
Det blev en BMW än en gång såklart.;) Jag har väl bildlikt talat BMW-märket tatuerat på insidan av ögonlocken... Jag har inte haft något annat märke sedan -75:eek:...

Denna gången blev det en K igen. En K1100LT/Highline.

Jag hade den stora turen att hitta ett superexemplar som jag köpte direkt av förste ägaren. Den hade bara gått 3710 mil vid inköpet. Han och hustrun hade slutat köra av åldersskäl, diverse krämpor hade kommit smygande. Men efter att den hade stått i fem år så insåg de att förhoppningen att kunna köra igen aldrig skulle infrias. Det finns all dokumentation, alla handböcker, originalverktyg, kvitton och annat sedan den var ny. Dessutom skickade han med massor av extrautrustning, original innerväskor till packväskorna, tankväska BMW-Multivario med flera olika delar, extra ruta och så vidare.
Denna gången är jag jättenöjd med mitt val, jag trivs oerhört bra med motorcykeln som jag döpt till Wolfgang. Komforten är enormt bra, jag har vissa gamla skador och krämpor som gör att jag ställer stora krav på min mc. Med denna känns det som om jag orkar köra hur långt som helst...:)
Bifogar några bilder nedan.

Mathias

Active member
Även jag måste uppdatera min hoj

Numera är det en Honda VFR 800 -08 som står i garaget på nätterna.

NoMekk

New member
Sedan 2,5 timme äger jag min tredje hoj - BMW K1300GT.

Denna hojen känns ruggigt bra för mig :D

Laijnuss

New member
Kör numera runt på en Yamaha MT-01 -06.
Grymt nöjd med hojjen! Svänger förvånansvärt bra och motorn är ju bara hur go som helst...enda nackdelen är väl att tanken är lite liten, 15 liter.

Kaxe

New member
Kör Kawasaki VN 800 Classic 05:a som jag kört 5100 mil sen jag köpte den ny i mars 2006.

P1000106.jpg

S1000RR

New member
Bmw

Snurrar fortfarande runt på en lite försiktigt på en BMW.
I och för sig inte den rödsvarta R1100S'n som tidigare men fortfarande trogen det tyska märket.
Grymt nöjd och belåten.

Hoppas vi syns på någon trafiksäkerhetsövning med SMC under sommaren...
//Lasse