Vad kör du för båge?

Icelander

New member
efter 7 års väntan

hej alla glada "glidare"
Jag köpte min andra hoj nu i våras efter att ha varit utan i 7 år, jag kunde inte hålla mig längre.
I alla fall så blev det en Yamaha virago 535 -94:D
funkar tyvärr inte riktigt med bilden.
får jag ordning på det så återkommer jag.

joggeboy

New member
Efter att ha tagit kortet i sommras på "gammla" dar så köpte jag mej en Super Tenere i väldigt gott skick, har nu blivigt 600mil med den.
Här kommer en bild på min älskling.

211tcef.jpg

Kjell.K.

New member
Jag slutade köra -84. Åkte då en vit Moto-Guzzi 850 Le Mans upptagen från 844 till 1082 cc. Året innan, -83, åkte jag med Guzzin orginal och året innan dess, -82, med en silverfärgad Yamaha XV 1000 TR 1. Jag hade också en tillförlitlighetsmaskin, en blå Monark 125, och en gul cross, Yamaha YZ 250. Och ett härligt objekt, första maskinen med variomatic, en grön DKW 75-kubiksscoter (74 cc) 1955.

Last edited:

PetterE72

New member
Ducce Monster

Hej!
Har kört Honda XL500 -80, Yamaha XT600 -89, Ducati M900ie -00. Är nu en lycklig ägare av en Ducati Monster S4R -08, inköpt förra veckan :D. Har inte ens tagit första turen och det är lååååångt till våren :(.

Mvh
Petter

Last edited:

glider

New member
Hej!

Tog Lätt-MC kort 2000 på en finfin Suzuki RG 125 Gamma! Riktig spagetthiracer. Sen blev det hojlöst 2001 pga studier, körde upp för tungt kort 2005 på pappas TDM850. Köpte äntligen mina drömmars båge Fireblade när ekonomin tillät. Nu tillåter den ännu mer så för en månad sedan utökade jag garaget med en Suzuki DL1000 V-strom!

Hoppas på många sköna mil i sommar.

Ramsned

New member
Efter många v-twinnar blev det en rad 4:D
En Honda CB1000R -09. Hann med 100 mil i höstas.

Last edited:

Pandan

New member
Vore kul att veta vad ni alla kör med för bågar, själv kör jag ju sporthojar, men kan vara kul att se annat för en gångs skull ;)

Lägg gärna upp bild och info!

Sen var jag ju tvungen att ta Mc kort. Detta blev klart strax innan midsommar -07. Lyckades köra ca 700 mil under -07. Har behövt byta skrap bultarna under fotpinnarna 1 gång efter alltför mycket nerlägg på bana.