O jag klämde 181 mil på 22 timmar på Ktm 950 super enduro förra sommaren efter en tur med smc till Kola halvön hade lite hemlängtan
/ Patrik
Även Patrik var del i landslaget som representerade Sverige nere i Tyskland nu i helgen:
Om man däremot gör det på cross- eller racerbana eller liknande blir det lättare att diskutera prestationer.
Efter mitt återfall för 15 år sedan har jag bara kört kortare sträckor och numera blir det mest kortare transportsträckor till olika banarrangemang. Är det mer än 10-15 mil tar jag hojen på släpet./QUOTE]
Matte är def. inte mitt ämne men jag får 2x15 mil + en dag på bana till en väldans massa mil. Tror jag förstår hur du menar.
Iron Butt handlar ju inte om skicklighet utan om vem som lyckas överleva trots att man utan tvekan borde ha avbrutit för länge sedan. Som prestation är det diskutabelt. Om man däremot gör det på cross- eller racerbana eller liknande blir det lättare att diskutera prestationer.
Efter mitt återfall för 15 år sedan har jag bara kört kortare sträckor och numera blir det mest kortare transportsträckor till olika banarrangemang. Är det mer än 10-15 mil tar jag hojen på släpet./QUOTE]
Matte är def. inte mitt ämne men jag får 2x15 mil + en dag på bana till en väldans massa mil. Tror jag förstår hur du menar.
Visst, du räknar alldeles rätt, men det finns ytterligare en variabel - övernattning. Åker jag till banan kvällen innan, är jag fräsch och utvilad när bandagen gryr. Det kan dock medges att jag brukar köra hem samma kväll som körningarna genomförts, trött men vanligtvis lycklig. Då är det skönt med ett fordon som är mer förlåtande än en mc.
I min ungdom tyckte jag att det var lätt att köra hoj, nu upplever jag hela tiden att jag har åtskilligt kvar att lära. Fast det är nog det som driver mig...
Wow! 1000 miles på crossbana - det vete sjutton om det gjorts ännu?!
Blir nog svår att att hinna med det under 2011 med allt som seglar upp nu, men skall vi satsa på 2012, kanske...?
Då hinner man hyfsa till landningarna i platåhoppen också.
Med Varaderon...
Hampe
Genomför du något dylikt är det imponerande, även betydligt kortare stäckor än 160 mil är värda beundran. Kanske ett alternativ till Paris - Dakar?
Iron Butt handlar ju inte om skicklighet utan om vem som lyckas överleva trots att man utan tvekan borde ha avbrutit för länge sedan.
Kjell-Anders skrev:Det kan dock medges att jag brukar köra hem samma kväll som körningarna genomförts, trött men vanligtvis lycklig. Då är det skönt med ett fordon som är mer förlåtande än en mc.
Ja det lät ju ganska illa att det fick sådana följder. Mitt rekord nämnde jag i tråden om järnröv på Kemora (Jag har redan kört 182 mil på 21 tim 25 min, (Hermagor-Vejbystrand via Großglockner Hochalpenstraße, Lillebælt-, Storebælt- samt Öresundsbron) och den gången var jag ute på veckans kvällstur med Engelholms MCK 11 timmar efter hemkomsten (ett lagom sovpass). Jag hade inte vittnen vid start och mål, men däremot tankkvitton, så något diplom är inte att tänka på. Det räcker så väl attjag själv vet.
Det är dock inget jag rekommenderar om man inte har en bekväm hoj. Däremot kör jag ju regelmässigt Rostock-Hermagor över dan (runt 12-13 timmar beroende på trafiksituation) och det är cirka 114 mil med fyra alppass inlagda på sträckan (jag undviker helst långa tunnlar med hoj), och jag upplever inte den sträckan som lång, bara en lagom dagsetapp.
Varför flockas mytomaner hit? Var det på xj 600 också...ha ha.
En snitt fart på 40-50 knyck är nog väldigt väldigt hög på 12 timmar, här skyts det om 87-95 på 12 timmar-13 timmar i alperna...fantasierna galopperar iväg i denna tråd...
Varför flockas mytomaner hit? Var det på xj 600 också...ha ha.
...förmodligen också ett sätt att ha nån slags klubbtillhörighet för jämlikar?
Vad är en dags etapp för er?
Själv kan jag ligga på ca 100 mil utan gnäll på en dag, dygns bästa så här långt är 1837km på 23timmar och 32 minuter..
Så vad är långt och vad kör du för hoj?