Bansaie
New member
Suck!
Och högste chefens mantra är att vi (TrV) ska "bli den kompetenta beställaren och överlåta åt marknaden att komma med innovativa lösningar" så därför ersätter man inte teknisk kompetens som slutar för nästan allt ska ju köpas på funktion.
Det man inte verkar inse är att om man ska kunna beställa på funktion så krävs verkligt bra kompetens så tyvärr är nog det som kommer att hända att TrV istället blir den inkompetenta beställaren som inte vet vad den beställer och det enda innovativa lösningar vi kommer att se är lösningar för hur entreprenörerna ska kunna maximera sina vinster.
Om jag får gissa fritt så kommer nästa problemområde inom järnvägen att bli signalsystemen för man har organiserat sönder hela gamla Banverkets signalavdelning så de har tappat massor med kompetens och de stackare som fortfarande är kvar arbetar i ett kaos utan dess like.
Både gamla Banverkare och gamla Vägverkare tycker det mesta blivit sämre efter sammanslagningen till TrV.
Nej jag är inte bitter
Och högste chefens mantra är att vi (TrV) ska "bli den kompetenta beställaren och överlåta åt marknaden att komma med innovativa lösningar" så därför ersätter man inte teknisk kompetens som slutar för nästan allt ska ju köpas på funktion.
Det man inte verkar inse är att om man ska kunna beställa på funktion så krävs verkligt bra kompetens så tyvärr är nog det som kommer att hända att TrV istället blir den inkompetenta beställaren som inte vet vad den beställer och det enda innovativa lösningar vi kommer att se är lösningar för hur entreprenörerna ska kunna maximera sina vinster.
Om jag får gissa fritt så kommer nästa problemområde inom järnvägen att bli signalsystemen för man har organiserat sönder hela gamla Banverkets signalavdelning så de har tappat massor med kompetens och de stackare som fortfarande är kvar arbetar i ett kaos utan dess like.
Både gamla Banverkare och gamla Vägverkare tycker det mesta blivit sämre efter sammanslagningen till TrV.
Nej jag är inte bitter
Last edited: