Hampe
Skriver massor!
Kyrkor har bra aukustik, för den som vill svära...
...men, vad väntar vi oss att "Utrotningshotad...?"-kampanjen skall åstadkomma?
Att förslaget skrotas helt och hållet, eller att bara vi hojåkare undantas...?
Förslaget är som nämnts ingen nyhet, och det var tydligt aviserat i valdebatten.
Det är något vi själva röstat fram - är det inte lite LO-ser varning på att börja böla i efterhand och vilja ändra valutgången...?
Även försäkringsbolagen drar benen efter sig, kinkar och vill ha massor av tid på sig för att fundera - och det är då det verkligt underliga inträffar;
Moderaterna är faktiskt beredda att utforma förändringen som en "skatt" under en övergångsperiod för att få sjösatt systemet snabbast möjligt!
Fundera på det, och tänk tidningsrubrik:
Moderaterna inför ny skatt!
Så angelägen är man att få igenom förändringen att man faktiskt är väljer att kalla det för en "skatt" utan att man egentligen hade behövt det.
"Vänta och se" hade räckt för de flesta andra!
Frågan som uppstår hos mig är som följer;
Är det verkligen rätt strid man tar...?"
Det finns fördelar i det nya systemet - både omedelbart uppenbara och andra, mer dolda som behöver vaskas fram och förädlas för att komma oss hojåkare tillgodo.
Det sitter någon och jobbar på det, som en plan B - hoppas jag...?
Plan A tror jag inte mycket på, i sanningens namn!
Hampe
...men, vad väntar vi oss att "Utrotningshotad...?"-kampanjen skall åstadkomma?
Att förslaget skrotas helt och hållet, eller att bara vi hojåkare undantas...?
Förslaget är som nämnts ingen nyhet, och det var tydligt aviserat i valdebatten.
Det är något vi själva röstat fram - är det inte lite LO-ser varning på att börja böla i efterhand och vilja ändra valutgången...?
Även försäkringsbolagen drar benen efter sig, kinkar och vill ha massor av tid på sig för att fundera - och det är då det verkligt underliga inträffar;
Moderaterna är faktiskt beredda att utforma förändringen som en "skatt" under en övergångsperiod för att få sjösatt systemet snabbast möjligt!
Fundera på det, och tänk tidningsrubrik:
Moderaterna inför ny skatt!
Så angelägen är man att få igenom förändringen att man faktiskt är väljer att kalla det för en "skatt" utan att man egentligen hade behövt det.
"Vänta och se" hade räckt för de flesta andra!
Frågan som uppstår hos mig är som följer;
Är det verkligen rätt strid man tar...?"
Det finns fördelar i det nya systemet - både omedelbart uppenbara och andra, mer dolda som behöver vaskas fram och förädlas för att komma oss hojåkare tillgodo.
Det sitter någon och jobbar på det, som en plan B - hoppas jag...?
Plan A tror jag inte mycket på, i sanningens namn!
Hampe