Hej Bellman!
Kul att se att du precis som jag kan leta dig ut på okända vägar med hjälp av din Rider. På GPS:en har jag hittat små roliga vägar som jag inte hade en aning om att de fanns! Att man dessutom kan ladda ner rutter med roliga MC-vägar skapade av andra motorcyklister är oxå ett kul plus. Nåväl, över till mitt riktiga ämne.
Jag köpte min Rider i våras på Hoj-X. Allt var frid och fröjd så långt och jag skaffade Europakartan för sommarens semseter på kontinenten. Väl nere i Tyskland började Ridern stänga av sig själv från och till. Detta resulterade i att den låste sig vid ett flertal tillfällen. För att lösa detta tvingades jag göra en "soft reset" vid varje sådant tillfälle. Jag konstaterade senare att min Rider glappade och hade dålig kontakt mot docknings-skon. Min teori är att detta glappande mot laddningen sätter Ridern ur spel. Jag konstaterade även att de fyra konsaktstiften på baksidan bara haft kontakt med Riderns kontakter längst ner, vilket oxå troligtvist resulterat i dålig konakt. Se bifogad bild.
Väl hemma kontaktade jag TomTom:s support som genast bytte ut min dockningssko. Allt väl tänkte jag.
Tyvärr upprepade sig problemet på vägen ner till Ronneby och SMC:s årsmöte efter bara 30 mil!
Nu är Ridern hos TomTom i Holland på rep/utbyte igen.
Jag vet inte om min terori stämmer, men jag anser att Riderns smidiga snabbfäste är boven i dramat. Med ett mera solidt fäste tror jag inte att dessa problem hade uppståt. Jag väntar nu med spänning på att få hem Ridern och hinna funktionstesta den innan snön lägger sig.
Jag vill understryka att jag förutom detta bekymmer är utomordentligt nöjd med min TomTom Rider!
Är det någon fler som har liknade upplevelser?