Hampe
Skriver massor!
Ämnet i denna tråd heter "Suzuki V-Strom DL650 Dl1000 tråden"
Visst är det så. Got carried away, ledsen för det.
Jag ser också två "jävligt" och ett "jävla" i denna korta texten.
Ber om ursäkt för det med.
...att jag inte varierade mig mer.
Hojkul! skrev:Mitt bidrag till bromssnacket är följande; jag pratade med ett par yngre hojförare för en tid sedan och båda kör hojar med ABS. De var (upp?)rörande HELT överens om att ABS "is da shit" - de vill Allldrri köra en hoj utan ABS igen!
Citerar den ena killen; "Det är så häftigt att slå på bromsarna i slutet på rakan och låta ABS´en sköta inbromsningen och bara lägga ner i kurvan och slå på full gas så sköter traction control´en resten ! Man kör ju förbi varenda en i kurvorna...!" Detta menat om bankörning.
/H
Visst är det så, där också. Det som forskare i vita rockar tror är ökad säkerhet leder istället till körning med tightare marginaler och högre kurvhastighet, och vad har vi åstadkommit då? Mindre respekt för elementen och naturlagarna, mindre förståelse för de villkor vi framför våra hojar under - och högst troligt en krasch i högre hastighet än vi skulle haft annars.
Vem kan räkna fram den verkliga nettonyttan av all kontrollerande teknik vi tillsätter?
Är det värt det? Om vi dessutom förlorar förståelsen för sammanhang på kuppen...?
Nå, att flytta inlägg och skapa nya trådar bara för detta lär dock vara en överloppsgärning.
Ämnet - hur man bromsar sin motorcykel är helt enkelt inte tillräckligt intressant...
H