*nickar* Jag får se om Johans kan beställa ett gäng åt mig eller om det kanske finns nå't lämpligt på eBay.
Så här ser den ut, en 06:a med väldigt låga mil. Svart, precis som din! Ett riktigt fynd! Dessutom riktigt snygg i den här färgsättningen. Fick även med två 12V-uttag monterade inuti kåpan, praktiskt ställe med avseende på väderskydd. Hade jag nog inte kommit på själv. Jonas som sitter på brukar följa med som passagerare på Vargen, som hojen numera heter.
View attachment 7955
(Jag är inte så förtjust i hur vindrutan ser ut med den extra avvisaren, men eftersom jag vet hur brusigt det blev på min DL650 är det helt klart värt det.)
Observationer och ändringar:
Den hackade och hade sig en del på låga varv, särskilt att köra i 30 på tvåan. Efter att ha lärt mig om "strypningen" beställde jag en färdigbyggd TRE och monterade. Det är inte särskilt avancerat att göra en själv, bara knöligt att jaga tag i kontaktdonen. Nu går den definitivt bättre, även om den verkar vara en smula snålt ställd på låga varv.
Tycker också att den känns lite ostabil i högre farter samt vid ordentliga sidovindar. För det problemet verkar det enligt Internet som att en extra gaffelbensstabilisator (vad det nu heter på svenska, "fork brace") längst ned skall göra susen. Den borde dyka upp idag eller imorron!
Här läst på om andra kul saker folk har gjort. En del är väldigt ambitiösa och har gjort en 2-till-1-lösning för ljuddämparna där de behåller endast den vänstra. Borde spara en del vikt kan jag tänka mig.
Vad för andra saker har folk gjort / åtgärdat på sina literströmar?
Så här ser den ut, en 06:a med väldigt låga mil. Svart, precis som din! Ett riktigt fynd! Dessutom riktigt snygg i den här färgsättningen. Fick även med två 12V-uttag monterade inuti kåpan, praktiskt ställe med avseende på väderskydd. Hade jag nog inte kommit på själv. Jonas som sitter på brukar följa med som passagerare på Vargen, som hojen numera heter.
View attachment 7955
(Jag är inte så förtjust i hur vindrutan ser ut med den extra avvisaren, men eftersom jag vet hur brusigt det blev på min DL650 är det helt klart värt det.)
Observationer och ändringar:
Den hackade och hade sig en del på låga varv, särskilt att köra i 30 på tvåan. Efter att ha lärt mig om "strypningen" beställde jag en färdigbyggd TRE och monterade. Det är inte särskilt avancerat att göra en själv, bara knöligt att jaga tag i kontaktdonen. Nu går den definitivt bättre, även om den verkar vara en smula snålt ställd på låga varv.
Tycker också att den känns lite ostabil i högre farter samt vid ordentliga sidovindar. För det problemet verkar det enligt Internet som att en extra gaffelbensstabilisator (vad det nu heter på svenska, "fork brace") längst ned skall göra susen. Den borde dyka upp idag eller imorron!
Här läst på om andra kul saker folk har gjort. En del är väldigt ambitiösa och har gjort en 2-till-1-lösning för ljuddämparna där de behåller endast den vänstra. Borde spara en del vikt kan jag tänka mig.
Vad för andra saker har folk gjort / åtgärdat på sina literströmar?
Last edited: