Stressade mcförare

roke

New member
Vill man inte hjälpa till så vill man inte hjälpa till.
Det är inget konstigt med det.
Jag har sett exempel på det flera gånger i trafiken.

SuperRetard

New member
Vad roligt att du fick ha roligt åt mitt inlägg :D

Står det bilar kloss i kloss så är det oftast svårt att flytta på sig. Det kan vara trångt i sidled för alla står inte till höger resp. vänster och väntar på att du kanske ska komma med din mc...

Efter 10 år i sthlmstrafiken så vet jag precis hur lätt eller svårt det är att komma fram genom köerna både på mc, med bil och med lastbil.. Svaret är att det väldigt sällan tar stopp mer än tillfälligt med hoj om nån idiot inte bestämmer sig för att blocka vägen. Och det spelar ingen roll, idioter finns det överallt!

GuzziKungen

New member
Vad roligt att du fick ha roligt åt mitt inlägg :D

Står det bilar kloss i kloss så är det oftast svårt att flytta på sig. Det kan vara trångt i sidled för alla står inte till höger resp. vänster och väntar på att du kanske ska komma med din mc...

Vad är det för problem med mitt i :confused:
Ha dé

P-O Noren

New member
En fundering, Sundsvall är en av de få orter jag känner till i norrland som faktiskt har viss köbildning. Framförallt mellan Sundsvall-Svartvik-Kyrkmon.

Att man inte gillar att folk kör förbi med motorcykel är ju ändå trots allt en åsikt man kan få ha. Själv har jag inga problem med att bli omkörd av en MC i köbildningssituationer.

Med det vill jag ha sagt att vi kan ha en sansad debatt utan personangrepp. Så många som har ideér om hur det är i Norrland (sundsvall), utan att ens ha varit där, skulle jag tro.

Vill bara påminna och Galna Danskens uppmaning om att ha en trevlig ton i inläggen, blir så mycket trevligare för alla.

puttepj

New member
En fundering, Sundsvall är en av de få orter jag känner till i norrland som faktiskt har viss köbildning. Framförallt mellan Sundsvall-Svartvik-Kyrkmon.

Att man inte gillar att folk kör förbi med motorcykel är ju ändå trots allt en åsikt man kan få ha. Själv har jag inga problem med att bli omkörd av en MC i köbildningssituationer.

Med det vill jag ha sagt att vi kan ha en sansad debatt utan personangrepp. Så många som har ideér om hur det är i Norrland (sundsvall), utan att ens ha varit där, skulle jag tro.

Vill bara påminna och Galna Danskens uppmaning om att ha en trevlig ton i inläggen, blir så mycket trevligare för alla.

Du har absolut rätt. Nästan all trådar av den här typen, när någon råkar gå emot strömmen med en åsikt, mynnar ut i lite för mycket personliga påhopp.

Erkänner däremot att jag garvade mig harmynt av Molgans inlägg, men det var mer av kategorin buskisskämt och det får man nog acceptera vare sig man är nollåtta eller norrlänning....

Däremot skriver Efoo själv att första inlägget var skrivet i frustration. Vem har inte varit frustrerad och gjort bort sig någon gång, utom då möjligtvis jag....
Nej tänk om alla i forumet hade samma åsikt om allt. Då skulle alla trådar bli superkorta och halvtråkiga.

/putte

Efoo

New member
Han är från Sundsvall, har du sett hur folk parkerar här uppe i landet? Finns det 5 lediga platser ryms det bara 3 bilar. Ingen har nån som helst koll vart bilen är, eller ens vart den börjar och slutar. :D

Tack för ytterligare ett personligt påhopp. Börjar bli riktigt j-vla less på dessa personer som inte vet vad forumregler är. Varför har vi sådana regler när ingen kontrollerar att dom följs?

morsan

New member
Tack för ytterligare ett personligt påhopp. Börjar bli riktigt j-vla less på dessa personer som inte vet vad forumregler är. Varför har vi sådana regler när ingen kontrollerar att dom följs?

Om du anser att ett inlägg inte följer forumreglerna är det bara att rapportera det med "annan fara"- märket. Det blir mycket lättare för moderatorerna att se till att reglerna följs då. Jag tvivlar på att de sitter och läser alla trådar och inlägg i forumet.

Last edited:

Efoo

New member
Om du anser att ett inlägg inte följer forumreglerna är det bara att rapportera det med "annan fara"- märket. Det blir mycket lättare för moderatorerna att se till att reglerna följs då. Jag tvivlar på att de sitter och läser alla trådar och inlägg i forumet.

Tack för tipset

Red Bandit

New member

Nu tycker jag att den här debatten har urartat alldeles för långt.
För att återgå till ämnet: Jag tycker att de på två hjul borde betala den högsta trängselavgiften i Stockhom. Det är de som trängs mest.
/Niklas

GuzziKungen

New member
Om alla i Svedala körde på två hjul skulle det aldrig bli någon trängsel.
Byt ut alla tvåhjulingar i Kina till bilar så skulle man få se resultatet
av att hämma tvåhjulingar.
Ha dé

Molgan

New member
Det där var inget personligt påhopp. Om du kollar noga så ser du att jag bor ännu längre upp i parkeringshelvetet än du så jag trodde folk skulle ta det för det skämt det var, borde ha lärt mig vid det här laget att folk här läser inlägg som min gamla mor läser instruktionsböcker.

Dessutom kan folk inte parkera här uppe, det är ett faktum. :rolleyes:

P-O Noren

New member

Och jag tvivlar på att moderatorerna ens finns mer än på papperet, har ännu inte sett en enda användare bli avstängd, varnad, bannad eller något inlägg som har tagits bort av en moderator. Ej heller har jag sett en enda tråd bli låst. Trots att det har varit påkallat tidigare.

Det är i teorin helt förkastligt att idka personangrepp, göra diverse verklighetsfrämmande politiska uttalanden, samt komma med sexuella påhopp. Men rent praktiskt är det okej, för inget händer...

Detta är min egna betraktelse, kan vara felaktig naturligtvis.

klabbarpan

New member
men det ska väl inte vara så att man ska behöva köra åt sidan så att dom ska komma fram som en del verkar tycka att man ska göra.
Det du säger här är en alltför vanlig åsikt, särskilt i småstäder tycker jag mig ha märkt. Det man säger är att "jag tänker jävlar inte flytta på mig, vill du förbi så får du fixa det själv". Varför inte samarbeta? Det kostar dig ingenting att styra lite åt sidan och släppa förbi en mc eller cykel.
Här i Växjö ser man dagligen hur folk gör allt de kan för att täppa till och bevaka sin plats, har själv råkat ut för det och jag blir rejält irriterad varje gång.

SuperRetard

New member

Gosh...

Är du verkligen på riktigt? När en Luleå-bo trampar på norrlänningars bil-skills så är det inte ett personligt påhopp, du är inte ens en riktigt norrlänning jämte honom.

Ett livsråd: Fokusera lite mindre på att irritera dig på alla andra, och lite mer på att bidra med nåt själv så kommer livet kännas mkt lättare.

Jag är nog bittrast i sverige efter Betnér, men jag är cynisk med distans. Att jag hatar allt och alla betyder inte att det håller mig vaken om nätterna, och det betyder inte att jag inte kan hålla upp en dörr för en pensionär även om jag numer byggt upp ett äkta förakt mot pensionärer som kollektiv (fan den otrevligaste gruppen vi har i sverige :mad:)! Man får vad man förväntar sig, svårare är det inte!

Skye

Kör Mycket!
Egentligen är det väl bilister som ska läsa denna tråd och inte motorcyklister. Fördelen med motorcykel är ju att jag kan ta mig förbi dessa bilister som jag tycker äventyrar min säkerhet för att de inte har koll på vad som händer bakom dom.

Det pratas mobiltelefon och bilen pendlar mellan 50km/h till 80 km/h på 70 väg, det vinglas och vänster däckpar är ofta på fil separator linjerna. Svenska bilister verkar ha gått över till vänstertrafik även om körkortsböckerna talar om att man ska hålla sig så långt till höger som möjligt. Dessa stora SUV bilar som ofta har svart glasruta bak gör att man inte heller kan se igenom och föraren av denna typ av bil måste vara rädd för att skrapa högersidan. Oftast 2 meter till högerkanten medan vänsterdäcken ligger på mittlinjen. Även med bil kan man köra om på insidan men det får man ju inte..

Och så dessa jävla långtradare som ska köra om varandra på motorväg i uppförsbacke..

SuperRetard

New member
Det du säger här är en alltför vanlig åsikt, särskilt i småstäder tycker jag mig ha märkt. Det man säger är att "jag tänker jävlar inte flytta på mig, vill du förbi så får du fixa det själv". Varför inte samarbeta? Det kostar dig ingenting att styra lite åt sidan och släppa förbi en mc eller cykel.
Här i Växjö ser man dagligen hur folk gör allt de kan för att täppa till och bevaka sin plats, har själv råkat ut för det och jag blir rejält irriterad varje gång.

Ord!

Jag är fortfarande i chocktillstånd efter att ha flyttat till småstaden Norrköping från Sthlm. Att så totalt saknar känsla för att få helheten att funka är för mig helt sanslöst. Med 7 bilar i en korsning här kan det verkigen bli stopp, det är för mig knappt teoretiskt möjligt. När man ser hur folk planerar sin körning är det som att de FÖRSÖKER skapa proppar och ställa sig ivägen.

Enda gången jag upplever det lätt att köra här är med stor bil och släp, då är det ingen som vågar ställa sig ivägen när man markerar en plats. Med hoj däremot skulle de köra över en om man försökte.

puttepj

New member
Och jag tvivlar på att moderatorerna ens finns mer än på papperet, har ännu inte sett en enda användare bli avstängd, varnad, bannad eller något inlägg som har tagits bort av en moderator. Ej heller har jag sett en enda tråd bli låst. Trots att det har varit påkallat tidigare.

Det är i teorin helt förkastligt att idka personangrepp, göra diverse verklighetsfrämmande politiska uttalanden, samt komma med sexuella påhopp. Men rent praktiskt är det okej, för inget händer...

Detta är min egna betraktelse, kan vara felaktig naturligtvis.

Jodå. De finns och de fungerar. Jag gjorde ett anmälan via 'Annan Fara-knappen' när en av vår 2 mest frekventa agitatatörer gjorde ett grovt övertramp. Fungerade utmärkt och alla inläggen i tråden som innehöll delar av övertrampet plockades bort.

Snarare är det så att det är högt till tak här och skall så vara. Sen hänger det självklart också på oss att vi rapporterar just avvikelser från forumreglerna.

/putte