Avarage
New member
Ord!
Jag är fortfarande i chocktillstånd efter att ha flyttat till småstaden Norrköping från Sthlm. Att så totalt saknar känsla för att få helheten att funka är för mig helt sanslöst. Med 7 bilar i en korsning här kan det verkigen bli stopp, det är för mig knappt teoretiskt möjligt. När man ser hur folk planerar sin körning är det som att de FÖRSÖKER skapa proppar och ställa sig ivägen.
Enda gången jag upplever det lätt att köra här är med stor bil och släp, då är det ingen som vågar ställa sig ivägen när man markerar en plats. Med hoj däremot skulle de köra över en om man försökte.
I Gbg skapas detta beteende (att täppa till luckor) ENDAST pga. dem som tränger sig in längst fram i en fil som de redan borde kunnat byta till 800m tidigare. Pga. detta beteendet tvingas alla de som körs om stå i kö mycket längre tid! Gissa om deta är något som accepteras eller ej?
Japp, vi skall hjälpa såt i trafiken men på vilket sätt blir jag/alla andra hjälpta av att någon tränger sig?
Som sagts tidigare en motorcyklist tar inte upp plats och förlänger inte min kötid när jag kör bil mer än ytterst marginellt så därför släppe rjag utan problem förbi och lägge rmig långt åt ena eller andra hållet för att underlätta för motorcyklister och utryckningsfordon.
Mvh!
// Niklas