Herr Fuggle
New member
Ja, denna "Bror Duktig"-attityd hos MC-Folket - och stora delar av SMC gör att jag varje år tvekar att betala medlemsavgiften.
Jag tvekar inte, trots att jag kör sporthoj, för SMC är den enda organisationen. Men jag håller med om attityden.
För, om vi ska gå tillaka till TS första inlägg, jag kör inte hoj för att vara säker. Jag kör hoj för att det ger mig njutning i sadeln.
Jag kör hoj för njutningen att hantera en motorcykel, att det krävs mer av mig än bara åka med.
Jag kör hoj för jag träffar massor med nya människor tack vare hoj. Som hundägare ungefär om man vill, något naturligt gemensamt att prata om.
Jag kör hoj för att ta mig till platser som garanterat upplevs annorlunda utan hoj. Geiranger upp till Dalsniba är inte långt, och visst är det fint genom ett fönster, men på hoj!:tummenupp Santa Monica Moutains är heller inte lika intressant genom ett fönster...
Jag kör hoj för i sadeln kan jag inte tänka på annat. Hjärnan rensas från skräp och jag blir en lyckligare människa. (En del tror att man kan prata i telefon samtidigt men det är, i mina ögon, självmordsbenäget.)
Jag kör hoj för att ha en anledning att vara i garaget på vintern. Att veta hur min motorcykel fungerar är en tillfredställelse.
Jag kör hoj för att leva, och när det varit jobbigt har hojen hjälpt mig att överleva. Men sporthoj gör mig automatiskt inte till självmordbenägen, dö kommer jag garanterat att göra, men dör jag i sadeln dör jag lycklig!
Jag har tillbringat många timmar i sadeln på hästar också och det ger liknande njutning. Känslan av fart, njutningen när jag kan förstå hästen och göra rätt, men också liknande faror. Ska jag då bara skritta eftersom jag inte är lika bra ryttare som motorcyklist?
Efter mer än 30 år på hoj har naturligtvis människor dött runt mig. Jag fick ett dödsbud idag, min ålder ungefär men inte motorcyklist. Och av alla motorcyklister jag kännt som dött har ingen gjort det i sadeln.
Paragraf- och statistikrunkare tillhör inte min favoritgrupp men man kanske blir sådan om man umgås med sådana. Och det får man vara ödmjuk inför och acceptera.
Det är bra att vi som vill fortsätta köra hoj har sådana på vår sida, bara vi slipper höra deras malande hela tiden.
Jag gillar inte när folk kör i badbyxor men sätter ändå upp en skinnklädd hand till hälsning!
Och om vi ska få nya hojåkare in i SMC som även trivs här så måste vi tillåta människor ha "fel" åsikt.