Chopperbyggarn
New member
Pratade idag med en fd "Timmer Åkare" och han berättade att han hade klagat hos VV ang kant markerings linjer som inte längre syntes på en 70-väg i Småland. Svaret han fick från VV var att VV överhuvudtaget inte är skyldiga att måla kant linjer på 70 vägar.Detta var för många år sedan men ställer ändå frågan om sänkt hastiget sänker kravet på att underhålla riksvägar??
När man funderar över olika impopulära remissförslag från VV..brukar det inte ofta vara så att man "tar i ordentligt" i förslaget för att sedan ha en viss "prutmån" under efterkommande förhandlingar med motståndare??
Om det inte går att stoppa förslaget så bör vi väl ändå utnyttja "prutmånen" så lång det går??
Efter att ha funderat en del så har jag kommit fram till att jag absolut tycker att SMC ska jobba mot hasighetssänkningar från 90km/h till 80km/h på smartast möjliga sätt!!
Bättre en dålig komromiss än en helkass slutlösning!!
Anders.J
När man funderar över olika impopulära remissförslag från VV..brukar det inte ofta vara så att man "tar i ordentligt" i förslaget för att sedan ha en viss "prutmån" under efterkommande förhandlingar med motståndare??
Om det inte går att stoppa förslaget så bör vi väl ändå utnyttja "prutmånen" så lång det går??
Efter att ha funderat en del så har jag kommit fram till att jag absolut tycker att SMC ska jobba mot hasighetssänkningar från 90km/h till 80km/h på smartast möjliga sätt!!
Bättre en dålig komromiss än en helkass slutlösning!!
Anders.J