Mycket om kurser här på SMC

Juh@

New member
Jag tror inte på att försöka lära sig något nytt på enbart känsla. Känsla och intuition är något som kommer med erfarenhet och en upparbetad kunskap.

Efter att man lärt sig något kan man börja experimentera vidare med hjälp av känlsla, men det är mycket lättare att utvecklas om du har någon som hjälper dig. Det är därför även proffs har sina tränare.

Jag har kört steg 4 på både BKK och SHK ett antal gånger och känner att jag utvecklas hela tiden. Instruktörerna är generellt fantastiskt duktiga och trevliga och det som utvecklar mig som förare är just deras tips om att "har du provat det här". Sedan får man själv avgöra om det känns bra eller dåligt och om man vill använda sig av just det tipset. Men utan deras analys, tips och coachning skulle min utvecklingskurva varit mycket, mycket flackare.

Jag har också som vana att se till att jag inte har samma instruktör alla gånger eftersom en del av tjusningen är att ta del av de skillnader som finns bland instruktörerna. Kunskapsnivån är hög hos alla, men fokus hamnar på lite olika saker olika gånger vilket är ett extra plus.

Men det är enormt viktigt att försöka ha ett öppet sinne och prova sig fram på vad som passar en själv och sin egen körstil (och motorcykel).

Nu väntar jag bara på att kurserna blir spikade och bokningarna öppnar så syns vi ute på banorna i sommar :)
 
Top