Vi appar på löpande
I veckan;
KNMV´s (Holland) app upp i Appstore.
Vi hade möte med Trafikverkets folk runt inrapportering av skador på vägarna. Syfte; SMC erbjudar Trafikverket att SMC:s glada motorcyklister kan rapportera om fel i vägmiljön, direcKt från appen. SMC:s förslag är att dessa data ska gå raka spåret in i verkets vanliga system för fel rapportering - och vi vill ge verket direcKt access i appens databas för att ta bort felmeddelnade, när vägen har blivit fixad! Vi är båda positive på detta, och det kräver en del jobb att få till allt detta - framför allt rör det sig om att kvalitet´s säkra data båda in och ut.. Processen är igång..
Under IOS7 är ikonen fel. Update på detta och lite annat är skickat till Apple - som tydligen även gärna vill kolla såna ändringar. Om systemet nu är så, kan jag förstå att detta inte är Ok än - eftersom det nog finns lite att ta tag i med en ny relase av operativsystem. Om jag var Apple - sku jag nog fokusera på appar med stora mängder användare, först!
Under vintern, kommer det lite bättra sök-funktioner i bl.a PLATSER. Under Rutter, jobbas det på att få ett nytt sätt att se rutterna på! Vi vill dock inte dräpa smartphonen med för mycket data trafik! Tänk på att det just nu finns för Sverige; 600 rutter, som tillsammans är 24.000 kilometer.....
En öppen fråga - som det mycket gärna får komma goda ideer om, är:
- Idag fungerar får man endast access till innehåll i appen om man loggar in. Dvs att "icke medlem" inte har någon nytta alls av appen. det vore nog en bra ide att "Icke medlem" ku få väckt lite appetit på att bli medlem - dvs vi nog bör ge tillgång till vissa delar av innehållet!
- Några bra ideer på vad vi ska öppna för?? (Vi vill dock inte urholka medlemskapet, med att ge allt fritt)..