MC App

Galne Dansken

Administrator
Personal

INFO ONLY

Det är en gäng programmerar som jobbar, och har jobbat här efter semestern med appen. Dvs flera saker som vi har värderat sku ändras, förbättras, etc..

Utan att veta exacKt vad jag/vi har sagt ja till - tror jag det en typ up-date rev. i veckan som kommer.
Jag/Vi vett mera efter fredag, vart vi har möte..

Jag kommer bli lycklig, när vi har på i App-Store...
Ska se om jag kommer i håg att posta lite nytt efter fredagens möte..
 

powerglide

New member
Vad är det som hindrar att de stabila versionerna släpps löpande på App Store?

Som det är nu kommer det ju ingenting.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Vi appar på löpande :)

I veckan;

KNMV´s (Holland) app upp i Appstore.
Vi hade möte med Trafikverkets folk runt inrapportering av skador på vägarna. Syfte; SMC erbjudar Trafikverket att SMC:s glada motorcyklister kan rapportera om fel i vägmiljön, direcKt från appen. SMC:s förslag är att dessa data ska gå raka spåret in i verkets vanliga system för fel rapportering - och vi vill ge verket direcKt access i appens databas för att ta bort felmeddelnade, när vägen har blivit fixad! Vi är båda positive på detta, och det kräver en del jobb att få till allt detta - framför allt rör det sig om att kvalitet´s säkra data båda in och ut.. Processen är igång..

Under IOS7 är ikonen fel. Update på detta och lite annat är skickat till Apple - som tydligen även gärna vill kolla såna ändringar. Om systemet nu är så, kan jag förstå att detta inte är Ok än - eftersom det nog finns lite att ta tag i med en ny relase av operativsystem. Om jag var Apple - sku jag nog fokusera på appar med stora mängder användare, först!

Under vintern, kommer det lite bättra sök-funktioner i bl.a PLATSER. Under Rutter, jobbas det på att få ett nytt sätt att se rutterna på! Vi vill dock inte dräpa smartphonen med för mycket data trafik! Tänk på att det just nu finns för Sverige; 600 rutter, som tillsammans är 24.000 kilometer.....


En öppen fråga - som det mycket gärna får komma goda ideer om, är:
- Idag fungerar får man endast access till innehåll i appen om man loggar in. Dvs att "icke medlem" inte har någon nytta alls av appen. det vore nog en bra ide att "Icke medlem" ku få väckt lite appetit på att bli medlem - dvs vi nog bör ge tillgång till vissa delar av innehållet!
- Några bra ideer på vad vi ska öppna för?? (Vi vill dock inte urholka medlemskapet, med att ge allt fritt)..
 

Bodensaren

New member
Alla aktiviteter, utbildningar och event som anordnas av SMC borde vara öppna för att locka in nya medlemmar.
 

xj900s

Kör MC, långt och mycket.
Det är säkert fler som har problem med den "nya" uppdaterade appen för Android. :mad:

Detta "funka" för mig....:victorious:

Avinstallera appen. (verkar som det är SMC-standard för dåligt skrivna appar)
Leta upp SMC-appen på Google Play och installera igen.
Fyll i dina uppgifter och logga in.
TVÅNGSAVSLUTA APPEN. (då sparas inloggningen och du slipper fylla i varje gång:confused:)

Sen var det "bara" att köra på som vanligt igen. :tummenupp
 
Last edited:

xj900s

Kör MC, långt och mycket.
Japp.....

Gäller den senaste! :lemon:

Jag hade precis fått den att fungera när jag skrev inlägget. :rolleyes:
 

Salvion

New member
Hej
Vet inte om jag skall skriva här eller ej? jag blev tipsad att testa denna app för att logga mina egna turer, man jag begriper inte HUR jag skall göra, har läst faq guiden också.
Har en Android telefon och har loggat in, appen verkar hänga sig hela tiden...
Jag går in i menyn väljer mina rutter
då ser jag texten Publicerad och en bock i hörnet
sedan finns Skapa som en knapp, när jag trycker på den så blir skärmen grå med ett streck rakt över skärmen och oftast verkar programmet låsa sig? gör jag fel? HUR skall den bete sig?

Jag har Android 4.4.4 i en Sony Xperia Z1 i standard utförande
 
Top