Kursen med stort K Kemora 2010

Catta

New member
Om det är någon som tänker åka båt Umeå-Vasa: kolla med rederiet RG-line vad som gäller nu, för enligt Västerbottenskuriren har båten gått sönder. Det är rampmaskineriet som slutat fungera så dagens första tur till Vasa blev 4 timmar försenad och avgick utan bilar ombord. Övriga avgångar idag ställs in.

Har pratat med Rederiet alldeles nyss och enligt dem så ska de börja köra enligt tabellen imorgon. Skulle det vara så att det fortfarande är fel under söndagen så ringer de upp de kunder som har bokat färjan. Hörs inget från dem så ska allt vara ok.
 

Ricken

Member
Har pratat med Rederiet alldeles nyss och enligt dem så ska de börja köra enligt tabellen imorgon. Skulle det vara så att det fortfarande är fel under söndagen så ringer de upp de kunder som har bokat färjan. Hörs inget från dem så ska allt vara ok.
Det är service det. :)
 

Niklasinorr

New member
Hemma igen efter fyra härliga dagar, underbar åkning, roliga människor och som pricken över i så fick jag testa Rickens RC8, det var som att komma hem igen:)

Tack Per och alla instruktörer, hjälpisar och resurser för ett fantastiskt bra arrangemang, vi ses så klart nästa år på samma plats, Kemora here we come!
 

swischmc

New member
Kan bara instämma med föregående! Tusen tack för en underbar kurs!!
Alla gjorde ett kanonjobb, instruktörer, resurser och TL. Kemora är roligaste kursen! Jag äter, sover och lever hoj i fyra dagar, lär mig massor och träffar underbara människor med samma intresse som jag själv.

Tror nog att det blir Kemora nästa år också... det är beroendeframkallande. :p

Upplevde att det var färre krascher i år, var det så?
 

Syster-Tysk

New member
Tror nog att det blir Kemora nästa år också... det är beroendeframkallande. :p

Upplevde att det var färre krascher i år, var det så?

Tror inte det, inte om man får tro de instruktörer jag talade med. Så eventuellt var det fler i år.

Men å andra sidan så hade jag min prakt-vurpa förra året och den räknas som 15 vanliga vurpor! ;)

/J
 

Niklasinorr

New member
Tror inte det, inte om man får tro de instruktörer jag talade med. Så eventuellt var det fler i år.

Men å andra sidan så hade jag min prakt-vurpa förra året och den räknas som 15 vanliga vurpor! ;)

/J

Procentuellt så var det nog färre, vi var totalt 135 per i år jämfört med ca 100 i fjol... Var det 9 krascher i år? Eller 10?
 
Kan inte göra annat än att instämma!

Jag är glatt överraskad över hur bra allt funkat.

Ett stort tack till er alla!

Ett särskilt tack till dig som ställde upp med bromsolja på måndag morgon.

Jag var litet stressad av att vara utan bromsar precis innan besiktningen så jag missade att ta ditt namn. Jag ställde tillbaka bromsvätskan och jag hoppas att du hittade den.

Tack än en gång!

Mvh,
Ingvar
 

MathiasF

New member
Jepp, måste instämma här med. Har haft kanonkul och lärt mig otroligt mycket uppe i Finland. Stort tack till alla instruktörer mfl. som varit med och styrt upp det hela.

Måste även tacka alla Er deltagare runtomkring på banområdet som med glatt humör har hjälpt oss "nya" tillrätta med tips ,svar på alla frågor, hjälp med kedjespänning och diverse annat.

Mycket mycket troligt att Kemora blir "sommarresan" även nästa år om det arrangeras då.
 

ezzo

New member
Kemora----

Tack för denna vecka.
Visst var det kul... riktigt kul att träffa alla glada.
Hoppas verkligen att ingen är missnöjd.

Ezzo
 

Dejt

New member
Tackar alla som varit med och gjort Kursen med stort K i Kemora till en kanonvecka! Jag la 270 touringmil t/r från Helsingborg och kom hem med släta däck och nya drömmar :)

Detta var första året för mej, säkerligen inte det sista. Ett speciellt tack till de instruktörer som med engagemang och energi ledde till min utveckling: Roger (guldstjärna), Anna, Jan E, Åke, Mats. Och Per G: Ett kanonbra jobb med hela arrangemanget och hög klass på säkerhet. Tack alla nya vänner för en kanonvecka tillsammans!

På måndag-tisdag ska jag fortsätta nöta in några av de verktyg vi fick ta del av på Ring Knutstorp tillsammans med Ducatiklubben :)
 

ninan

New member
Jag la 270 touringmil t/r från Helsingborg och kom hem med släta däck och nya drömmar :)
Du är av hårt virke du ;) Skönt att se att du kommit hem nu.

Jag håller med om att arrangemanget var välordnat, precis som vanligt. Detta är ett toppenkoncept och sedan ser jag att ni tagit till er av den kritik som kom in förra året vilket gör att detta utvecklas till det bättre för varje år.

Tack alla som gör denna vecka till något man vill komma tillbaka till år efter år.

Ses i Finska obygden nästa sommar om inte tidigare :)
 

ptre

New member
Kul att vara på Kemora för första gången och som deltagare!
Jag hade förmånen de tre första dagarna att få köra med Karin, Maria & Nina, mina tjejer! :) Det var suveränt kul!
De instruktörer jag hade, Per Värmlänning, Gilbert, Roffe & Björn, var suveräna! Kul att få så engagerade och kunniga instruktörer! :)
Torsdagens körning (4 varv på banan) låter jag gå förbi osagt. :mad:
En sak som förundrar mig är att jag som deltagare hjälpte en annan deltagare att göra en kraschad hoj körbar igen (jag kör ju samma märke) och inte ens få ett tack efteråt!? :confused: Men, det är väl sådant som händer?!
 
Last edited:

Galne Dansken

Administrator
Personal
Tack till allt och alla - inga nämd inga glömd..

5-6 dygn som endast är MC, bana och lång touring - det är semester på riktigt..


Jag är på 2011..
 

Rehan

New member
Åkte dit utan några förväntningar, det blev bara så pga allt som skulle ordnas innan resa, bla en hoj att åka på. Men väl där så blev jag imponerad över arrangemanget, bra upplägg, kunniga instruktörer, åkte därifrån och känner mig som en bättre MC förare!

Sist men inte minst så var det väldigt bra stämning bland deltagarna/instruktörerna, lärde känna många trevliga nya människor, vilket alltid är trevligt!
 

Ricken

Member
Hemma igen efter fyra härliga dagar, underbar åkning, roliga människor och som pricken över i så fick jag testa Rickens RC8, det var som att komma hem igen:)

Tack Per och alla instruktörer, hjälpisar och resurser för ett fantastiskt bra arrangemang, vi ses så klart nästa år på samma plats, Kemora here we come!
Det var så lite så, det minsta jag kunde göra för dig. :)
Kul o få ett ansikte på namnet oxå.
 

Ricken

Member
Vilka dagar vi hade, mycket folk, mycket hoj, mycket motor, mycket garv.

Jag kan bara göra som alla andra, tacka Per med underhuggare, Tacka Jocke W och Pär-Allan för att dom hetsade mig till att boka en av dom sista platserna.
Tack Krister för att du kom på att det faktiskt var Björn som hade nyckeln.
Tack Finland för den fantastiska mat.... banan mena jag. ;)

Jag ska med nästa år, då ska jag ha nyckeln.

Tack så !!!!-mycket.
 

Syster-Tysk

New member
Jag tror jag har kommit på SMC's och kanske t.o.m Sveriges genom tidernas största cover up!!

Kemorakörningen 2010 existerade aldrig!

Det talas hej-vilt om denna körning och hurras över att det var så bra, men inte en enda bild har letat sig ut till dagens ljus!

Antingen är detta ett PR-trick av #46 för att få fler elever till sin trafikskola, eller så var det Roffe Skoog som bara hade bjudit in vissa till en bastu-gruppresa inne i den Finska urskogen.

Möjligen så är det Galne-Dansken som ligger bakom, men tydligen har han irrat runt på MC uppe i norrlands inland, så jag har svårt att se hur han har något finger med i detta.

Det är mycket som är lurt! Till exempel, om nu Jocke W från Jämtland åkte till Kemora, varför i hela friden åkta han då via Stockholm??

Nä, det tror jag inte på! Kemora didn't exist!
Fram med beviset!!!!

;) /J
 

roffe_s

Active member
Inga bilder från mig tyvärr men lite film från Steg 4 - Medel - Gul grupp kan jag kanske bidra med? Filmerna är helt oredigerade och kan laddas ned här. Vi har fokus på gaskontroll på en av filmerna och i de två mindre gäller sittställning som passets tema.

Tack alla deltagare, instruktörer och depåpersonal för några fantastiskt trevliga dagar kring asfaltslingan i nordöst. Vi ses på något annat arrangemang, till dess får vi se till att hålla den svarta och klibbiga sidan nedåt...:)
 
Top