Kursen med stort K Kemora 2010

Taxen

New member
Vill inte vara så där påig (kan det inte bli juli snaaart!?!) men hur går det med fördelningen av boendet??

:)



Det har nu gått 2 veckor sedan inbjudan med lite information skickades ut!
Vi vill att ni som är intresserade av att boka eget dubbelrum på hotellet istället för flerbäddsrummen (man sover ca 7 personer i varje rum, med gemensam dusch och toalett i korridoren) i Anexxet (motelldelen) svarar på mailet så snart som möjligt! Kostnaden för att ha eget dubbelrum där sängkläder och handduk ingår + egen dusch/toalett i 4 nätter är 1200:- extra.
Dvs. 600:- per person.
Det finns fortfarande 2-3 rum lediga så hör av er!:)

Så snart boendet är färdigt så kommer det att skickas ut en information nr. 2
Där finns info om vart man skall bo samt mer om kursen.

Det är ett fåtal som ej har betalat sin plats på kursen, påminnelse har nu skickats ut, så att vi skall kunna beta av reservlistan.

Mvh Per
 

Pete

New member
Db-gräns?

Hej allihopa!

Undrar om det är samma db-gräns på Kemora som på banorna Sverige? Håller på att stressleta en ny mc till kursen och funderar på om ett av mina krav är om originaldämparen är ett måste eller ej.

/Peter
 

Ricken

Member
Hur är det med ström där, finns det så man ska ta med värmare eller är det bättre o spara utrymmet till kudden?
 

#46

New member
Vill inte vara så där påig (kan det inte bli juli snaaart!?!) men hur går det med fördelningen av boendet??

:)


Jo den är på G:)

Har blivit lite ändringar iom att det har varit några avhopp bland både instruktörer och deltagare i sista minuten pga uteblivna körkort och hojar tyvärr!

Men jag ska skicka nästa brev till er alla snart;) I det finns boendefördelningen och mer info om kursen.

Vad det gäller ström så finns det att tillgå, dock betalar vi för det vi förbrukar! Så vi vill inte se några storförbrukare i depån:eek:

Mvh Per
 
Hej, jag har en liten fråga angående däck. Eller snarare byte av detsamma, om man misstänker att det finns risk att man kör slut på ett bakdäck under dessa dagar finns det något sätt man kan läsa det plats? Folk som säljer däck, alternativt släpa med sig eget gummi och det finns personer som har utrustning och är villiga att hjälpa till (mot viss ersättning)?
 

#46

New member
Hej, jag har en liten fråga angående däck. Eller snarare byte av detsamma, om man misstänker att det finns risk att man kör slut på ett bakdäck under dessa dagar finns det något sätt man kan läsa det plats? Folk som säljer däck, alternativt släpa med sig eget gummi och det finns personer som har utrustning och är villiga att hjälpa till (mot viss ersättning)?

Banägaren har verkstad med däckomläggning där! Han är inte alltid där men man kan bestämma tid för omläggning med honom.
Jag kan inte lova att någon har extra däck med sig, så för att vara på den säkra sidan så bör du ta med dig ett extra däck!
Vet att vi tidigare år lyckats lösa det med nya däck till någon som fått slut på banan genom att banägaren beställde hem över natten.
Sedan så finns det banrävar på plats med däckjärn och beggade rejsdäck till salu;)

Mvh Per
 

#46

New member
Lediga platser!!!!

OBS!

Är du snabb i din planering och kan dra till Finland vecka 29?
Då finns det ett par platser lediga på Kemorakursen nu!!:D:D
Vi har fått några avbokningar i sista sekunden pga av olika omständigheter tyvärr:(
Så gå in och boka dig bums!
Boendet blir i flerbäddsrummen på Anexxet i hotellet!
(Är du av det kvinnliga könet så finns det 1 plats ledig i en tjejstuga)



Mvh TL Per
 
Last edited:

tmhansson

New member
Bullergräns?

På Kemora är ljudet fritt, d v s ingen begränsning än så länge.

Tjena!

Vet vi att det är fritt fram att bröla fortfarande? Jag har precis bytt hoj som inte har orginaldämp (kommer inte i skrivande stund ihåg vad som sitter på), och jag har begränsade möjligheter att byta till orginal innan vi åker.

/Thomas
 

#46

New member
Tjena!

Vet vi att det är fritt fram att bröla fortfarande? Jag har precis bytt hoj som inte har orginaldämp (kommer inte i skrivande stund ihåg vad som sitter på), och jag har begränsade möjligheter att byta till orginal innan vi åker.

/Thomas

Vi har inte fått någon info från Kemora att det skulle ha ändrats något angående ljudet!
Så det går alldeles utmärkt att bröla på där ännu!!:eek:
 

bergmans

New member
lediga platser

OBS!

Är du snabb i din planering och kan dra till Finland vecka 29?
Då finns det ett par platser lediga på Kemorakursen nu!!:D:D
Vi har fått några avbokningar i sista sekunden pga av olika omständigheter tyvärr:(
Så gå in och boka dig bums!
Boendet blir i flerbäddsrummen på Anexxet i hotellet!
(Är du av det kvinnliga könet så finns det 1 plats ledig i en tjejstuga)



Mvh TL Per

hejsan, läste precis att det finns lediga platser på Kemora.
Då antar jag att dom naturligtvis är till reducerat pris eftersom det blivit så många avhopp!!
Jag kan tänka mig hoppa på såhär i sista stund om jag får ett bra erbjudande.
Eftersom jag är av det kvinnliga könet så tar jag gärna isåfall platsen i tjejstugan.

Dalida
 

#46

New member
hejsan, läste precis att det finns lediga platser på Kemora.
Då antar jag att dom naturligtvis är till reducerat pris eftersom det blivit så många avhopp!!
Jag kan tänka mig hoppa på såhär i sista stund om jag får ett bra erbjudande.
Eftersom jag är av det kvinnliga könet så tar jag gärna isåfall platsen i tjejstugan.

Dalida

Näe tyvärr inge rabatt för sista minutenbokningar!!:(
Det handlar om 2-3 platser som vi har, eller rättare sagt hade för 2 dagar sedan av 100 st totalt!
Det är snarare tvärtom med våra kurser att vi primerar dom som bokar sig i god tid, så att vi kan planera kurserna efter antalet intresserade!
Solskensknuttar som vill boka in sig inom 1 vecka före kursstart gör att våra kurser går back tyvärr:confused:
Men har man is i magen kan man komma över någons plats i andra hand ("på svart marknaden";)) Dvs någon som bokat färja släpvagn mm och inte får tillbaka pengarna!
Annars så brukar denna kurs bli fullbokad i december/januari på ca 5-6 dagar då den släpps. Sedan så ligger reservlistan på ca 30-40 pers.
Men eftersom det är långt i förväg och mycket som skall klaffa så blir det många som tyvärr måste boka av sig pga det ena eller det andra.

Mvh Per (som bokade in denna kurs för 1 år sedan, och nu ej kan köra pga vurpa)
 

Angel

New member
Lastat och klart...

Är det någon mer som åker i morgon? Det var fullt på båten på lördag...
 

Monsterdiggaren

New member
Om det är någon som tänker åka båt Umeå-Vasa: kolla med rederiet RG-line vad som gäller nu, för enligt Västerbottenskuriren har båten gått sönder. Det är rampmaskineriet som slutat fungera så dagens första tur till Vasa blev 4 timmar försenad och avgick utan bilar ombord. Övriga avgångar idag ställs in.
 
Top