Kursen med stort K Kemora 2010

Eftersom folk som kör BMW är mer trovärdiga än andra får du ta mitt ord för att SMC på Kemora faktiskt inträffade! :cool:

Var ju en del med kameror på hojarna men tror inte att det fanns så himla mycket tid att springa runt och fotografera.
 

liten

New member
Tack!

En sak som förundrar mig är att jag som deltagare hjälpte en annan deltagare att göra en kraschad hoj körbar igen (jag kör ju samma märke) och inte ens få ett tack efteråt!? :confused: Men, det är väl sådant som händer?!

Ber så hemskycket om ursäkt att jag inte tidigare har tackat dig för snabb och bra hjälp. :eek: Får väl uräkta mig med att jag var lite omskakad även om jag inte fick så mycket fysiska skador, och först nu börjar landa rent metalt. Så ett allra ödmjukaste tack så här i efterskott för hjälpen att fixa till min hoj så den går att köra igen.

//Mia
 

liten

New member
Trots min lilla krasch på torsdagen så var detta återigen en helt underbar kurs med massor av trevlig människor och nyttiga erfarenheter. Ett suveränt arrangemang som är klart beroendeframkallande. :D

Tack till alla som sett till att dessa dagar på Kemora har blivit till och genomförts på ett fantastiskt sätt. Tack till alla som var där och bidrog till fyra otroligt roliga dagar.

// Mia
 

lenaklasen

New member
Jag la 270 touringmil t/r från Helsingborg och kom hem med släta däck och nya drömmar :)

Byt däck och håll fullt ;-)

Tack Per och Pers dream team av instruktörer och medhjälpare för en toppenvecka!!

Stark beroendeframkallande det där med bankörning...ses nästa år
 

#46

New member
Tack alla!!

Äntligen har jag fått igång datamaskinen igen här hemma! Landade igår eftermiddag ganska så slutkörd efter en mycket trevlig vecka med er alla deltagares glada miner, instruktörernas trötta men nöjda leenden.
Själv fick jag på mig hojkläderna på onsdags eftermiddagen och kunde efter lite övningskörning i depån äntligen rulla ut på banan.
Hann med att provköra 6 av mina instruktörers olika hojar under 2 underbart härliga timmar!!!
Tack Ricken för körningen på RC8an!
Kände att den sista timmen på denna hoj gjorde hela min Kemoraresa värd att åka på trots brutet nyckelben och tå.
Kan väl tillägga att jag var ganska mör i kroppen på torsdagsmorgonen.

Vad det gäller vurpor tangerade vi förra årets, men då med 30% fler som körde!!
Och utan "syster-tysk" på plats så lyckades vi hålla alla instruktörer på hjulen i år.

Tyvärr fick vi ett hyfsat regnväder den sista timmen på torsdagen, vilket gjorde avslutningen av kursen lite blöt och trist.
Har ca 70 blöta västar hängande här hemma nu!! Tur att ni var ca 60 st som stod över regnkörningen på slutet (vet inte vart jag skall hänga alla böta grejor?)

Vill bara påminna alla er som var på plats att fylla i era utvärderingar för kursen så vi kan utveckla och förbättra oss själva och kursen till nästa år då vi kör igen!
Jag har bokat samma vecka igen dvs vecka 29 måndag till torsdag 2011!!!!!

På återseende igen eder TL Per (numer utan mitella)
 

Mikaman

New member
Även jag är oerhört nöjd efter en fantastisk motorcykelkörteknikkurs på Kemora-banan i Finland!
Nu är det riktigt roligt igen att köra motorcykel (även BMW)! :-D
 

Gunsan

New member
Jättetack för en kul vecka i Finland, dels bana och dels fick vi se ett klassiskt finskt sommarställe.

Kemora är speciellt, säger jag efter tredje året.

Kram Maria
 
Tack till alla trevliga deltagare och Per, instruktörer och resurser som möjliggjorde denna toppenvecka! Ni gjorde, som vanligt, ett suveränt jobb:)
 

Catta

New member
Håller med alla tidigare inlägg. Det har varit en toppen vecka i Finland. Som avslutades med ett besök i Helgum. Det blev ca 130 touringmil denna gång.
 

cage

New member
Ja det är väl bara att rätta in sig i ledet.... Tack för en underbar vecka!!

Jag hade bla tre mål med veckan:

  • Knäskrapa (utan att marksyna)
  • Hålla mig på hjulen (även om det va nära efter klippt curbsen på innern efter långrakan...)
  • Ha kul (svårt att misslyckas i detta gäng)

Alla tre mål uppfylldes.

Det var väl bara en sak som inte uppfylldes!! Det KTM-märkta grillade köttet.. Det får Ricken fixa till nästa år!!

Och har får fixa nyckeln oxå....

//Christer, för god för att kolsyras,,,,,
 

Ricken

Member
Ja det är väl bara att rätta in sig i ledet.... Tack för en underbar vecka!!

Jag hade bla tre mål med veckan:

  • Knäskrapa (utan att marksyna)
  • Hålla mig på hjulen (även om det va nära efter klippt curbsen på innern efter långrakan...)
  • Ha kul (svårt att misslyckas i detta gäng)

Alla tre mål uppfylldes.

Det var väl bara en sak som inte uppfylldes!! Det KTM-märkta grillade köttet.. Det får Ricken fixa till nästa år!!

Och har får fixa nyckeln oxå....

//Christer, för god för att kolsyras,,,,,
SMR:at ännu?
 

Taxen

New member
Tack alla för en trevlig vecka. :D

Det var toppen! Härliga dagar på banan och trevlig kvällar i lilla stugan! Precis som en Kemora-vecka skall vara!!




Jag vet att det finns ett knäskrap på film!! :cool:
 
Last edited:

lime

Skriver inte
Tror inte det, inte om man får tro de instruktörer jag talade med. Så eventuellt var det fler i år.

Men å andra sidan så hade jag min prakt-vurpa förra året och den räknas som 15 vanliga vurpor! ;)

/J

Det var inte DEN vurpan du samlade mest poäng på... :p
 
Top