Bob Sweden
New member
Om jag vore förarprövare skulle jag vara skitnervös hela tiden, tänk bara, du har ansvar för ovana förare...
Går det yxigt och ojämt redan under manöverprovet?
Känns det som att det här kommer inte bli vackert ute i trafiken?
Då skulle jag också kugga, om inte annat för att skona mina egna nerver.
Alltså:
Du kanske inte utgjorde en fara för dig själv under själva manöverprovet men provförrättaren gjorde möjligen den samlade bedömningen att du inte var färdig för trafik.
Jag tänker inte gå in i diskussion om millimetrar och huruvida du själv hävdar att du gjort allt rätt.
Varför inte?
Jag kan inte göra en bättre bedömning än den person vars arbete är att göra just den typen av bedömningar, en person som dessutom var på plats när det hände...
Bit i det sura äpplet, acceptera och gå vidare.
Utan att ha läst alla ordrika inlägg från den kuggade har jag ett par tips:
1: Utgå från att förarprövaren är en proffesionell yrkesutövare som utför sitt dagliga arbete.
2: Utgå från att förarprövaren har avsevärt mycket större erfarenhet än dig.
3: Utgå från att du alltid kan bli en bättre motorcyklist, se även http://svmc.se/smc/Nyheter/Du-kan-alltid-bli-en-battre-MC-forare/
Slutsats:
Körkort är ingen mänsklig rättighet.
Öva mer, och lycka till nästa gång!:tummenupp
/B
Går det yxigt och ojämt redan under manöverprovet?
Känns det som att det här kommer inte bli vackert ute i trafiken?
Då skulle jag också kugga, om inte annat för att skona mina egna nerver.
Alltså:
Du kanske inte utgjorde en fara för dig själv under själva manöverprovet men provförrättaren gjorde möjligen den samlade bedömningen att du inte var färdig för trafik.
Jag tänker inte gå in i diskussion om millimetrar och huruvida du själv hävdar att du gjort allt rätt.
Varför inte?
Jag kan inte göra en bättre bedömning än den person vars arbete är att göra just den typen av bedömningar, en person som dessutom var på plats när det hände...
Bit i det sura äpplet, acceptera och gå vidare.
Utan att ha läst alla ordrika inlägg från den kuggade har jag ett par tips:
1: Utgå från att förarprövaren är en proffesionell yrkesutövare som utför sitt dagliga arbete.
2: Utgå från att förarprövaren har avsevärt mycket större erfarenhet än dig.
3: Utgå från att du alltid kan bli en bättre motorcyklist, se även http://svmc.se/smc/Nyheter/Du-kan-alltid-bli-en-battre-MC-forare/
Slutsats:
Körkort är ingen mänsklig rättighet.
Öva mer, och lycka till nästa gång!:tummenupp
/B