Blir det bättre för oss att det också finns puckon som kör bil???
aboslut inte de bidrar lika mycket som puckona på kör hoj.. gällande ägar ansvar osv.
Blir det bättre för oss att det också finns puckon som kör bil???
Jag tror inte på att ägaransvar kommer att bli av.
Den delikata förmånen att kunna dra folks körkort vid fortkörning
försvinner i.o.m detta.
Som ett exempel , min firmabil står på företaget "juridsk person" och
företaget har inget körkort att dra.
Och skulle det bli endast på mc ,så skulle det behövas en massa olika
dispanser (handlare ,trafikskolor och mc-bud).
Men tyvärr så är det inte alltid den som bäddar som lägger sig.
Ha dé
Inte helt enig. Ägaransvaret kan bli partiellt dvs. vid bötesbeloppen och dem kan man nog höja rejält om man vill ...
Personligen skulle jag vilja ha bötesutdelning som dagsböter istället för fasta avgifter då känns det lika hårt i direktörens ficka som i min.
Nu missade du poängen med ett par hästlängder.Kommunist?
Skulle det göra dig mindre ont om någon annan led lika mkt?
Förbannat dumt argument måste jag säga!
Ja, världen är svart/vit, kör man 112 på Motorväg är man kriminell och ska sitta inne och FAN ta den som inte luddar av torktumlaren i tvättstugan !
Kommunist?
Skulle det göra dig mindre ont om någon annan led lika mkt?
Förbannat dumt argument måste jag säga!
Lamborghini bombar Bogesunds vägen
http://www.youtube.com/watch?v=oI5n9F3nJnI
Citat:
Det står på Sporthoj.com att man bara får vara med om man är sporthojs-åkare. Själv kör jag nyttofordon, där man sitter istf ligger på hojen...
Är enda kriteriet att man har sporthoj?
Tycker att det gått inflation i både "tröjor" och "västar."
....
Därför att det är lönlöst, utanför debatten och irrelevant att diskutera 1 persons agerande eller perspektiv.
Det svartmålas med grund i en extrem minoritetsgrupp som kör som på en GP-warmup.. Men ska straffas och moraliseras mot den stora massan som kör lite för fort där det är mindre olämpligt.
Ja, du kände dig uppenbarligen träffad (eller??) när jag skrev mitt inlägg som var ett rent svar på Nicotin:s och de-som-"bombar"-Bogan:s filosofi, eftersom du sedan hoppade på MIG personligen och försvarade dig, Goffen o Nicotin med en massa dravel om Britney o Carola..! Men mitt svar var inte alls ämnat till "den stora massan som kör lite för fort", eftersom jag själv tillhör dem!
FAN ta den som inte luddar av torktumlaren i tvättstugan !
Men att välja mellan att endera följa lag/förordning eller att botanisera bland lagarna som i en godispåse, det är väl ganska digitalt ändå? Skiljer demokratiskt sinnelag från det anarkistiska i alla fall.
Vet inte, men jag har alltid känslan att livet blir lite trevligare om man "botaniserar bland lagarna" inom ramarna för sunt förnuft. Jag vet: Oerhört odemokratiskt av mig, men jag gillar att leva.
Om fler körde enligt principerna "orsaka inte en olycka" och "visa hänsyn", skulle vi slippa både idiotiska bombrepor genom bebodda sträckor och idiotiska privatpoliser som också ställer till det ute på vägarna på sina egna små inskränkta sätt.
Citat Hund:Nej jag känner mig inte direkt träffad Däremot blir jag irriterad på den svartvita bild som målas upp.
Så ja, jag känner mig träffad av kritiken, men samtidigt att den i sak inte är riktad mot varken mig eller de flesta av de jag åkt/åker med
Jag tror inte man når någonstans med pekpinnar och dubbla varselvästar!
Eftersom du citerar mig misstänker jag att du syftar på något särskilt. Jag förstår inte riktigt vad här bara, så förtydliga gärna !
Först som sist:
Det kommer inte att föra saken i positiv riktning om vi ställer olika mc-typers förare mot varandra! Hela saken handlar om att var och en av oss måste ta sitt ansvar; tror att alla har något de kan göra för att höja respekten för mc-hobbyn!
Det här med att följa lagen eller välja själv:
Gäller möjligheten att själv välja vilka regler man ska följa bara för motorcyklister? Om denna generositet i tanken gäller alla, då kommer säkert en hel del bilister att välja bort väjningsreglerna, förare av tunga fordon bestämmer sig för att bortse från stopplikt (de har ju ändå så bra överblick och det är trist att "börja om" när man är fullastad), en grupp ungdomar väljer bort paragraferna som hindrar dem från att sno bågar, Östermalmsbratsen skippar förbudet mot knark, några skummisar kan tillåta sig bedrägerier och stöld från sin nästa (skattebrott) och så vidare...
Eller?
För mig låter hela idén helt befängd!