Ann
New member
Tror att sporthoj.com är lite överbelastat just nu.
Går inte att komma in där för mig.
Var inte ledsen för det!! Du är ju välkommen här också
Tror att sporthoj.com är lite överbelastat just nu.
Går inte att komma in där för mig.
Tackar!Var inte ledsen för det!! Du är ju välkommen här också![]()
Något jag reagerade rätt starkt på var olyckan i april, och hur man tog upp den - det var väldigt fokus på sporthojar, och höga hastigheter.
...den olyckan hade en glidare inblandad, och inte lär farten varit av bombrepa-karaktär, bevisligen för hög för föraren ifråga dock (man kanske får rekommendera en BKK, eller 2..).
Men det lär i alla fall läggas på sporthojarnas minussaldo hos svenssons som inte såg vad det var framför bmw:n...
/J
Så där ja ,nu har man sett uppdrag granskning
Vinklingen var ju höggradig och inte ett enda ord om 20 mil
till närmsta bana.
Jag undrar hur mycket av det Jesper sade i intervjuven som
klipptes bort i syfte att inte mildra för kollektivet
Ha dé
Ingen bana kommer få bort att "inspirerad" körning på landsväg men en hel del. Vet att det finns en hel del som antingen slutar köra landsväg eller kör mycket lugnare efter att de har börjat köra bana och "en hel del" måste ändå räknas som ett framsteg.20 mil till närmsta bana kan definitivt inte försvara idiotkörningarna!!!!
Dessutom tvivlar jag på att det gjort någon skillnad på om det funnits en bana i närheten..... Uppmärksamheten blir ju inte så stor av att köra så snabbt på en bana som att göra det på landsväg. Tror tyvärr att det är en kick för många att köra då här just¨på landsväg, bland folk.
Ingen bana kommer få bort att "inspirerad" körning på landsväg men en hel del. Vet att det finns en hel del som antingen slutar köra landsväg eller kör mycket lugnare efter att de har börjat köra bana och "en hel del" måste ändå räknas som ett framsteg.
När man drog igång körningarna på barkarby så var det en hel del som slutade eller i alla fall minskade lekandet på vägarna, tyvärr klagade polisen att det var fortfarande några som lekte på vägarna och med det argumentet stoppade man Barkarbykörningarna.
Tror man att 100% av mc åkarna slutar busa på väg bara för att man bygger bana är man inte bara dum, man är fullständig idiot. Finns alltid en del som är ute efter just "spänningen" att göra saker som är förbjudna däremot finns det många som får ett ställe att "laka" på och slutar göra det på vägarna.
folk som kör för fort finns inte bara i Sthlm och på Bogesundsvägen och Bulten. Det finns överallt i Sverige det märks dock mer här eftersom det finns så många hojåkare samlade på så litet utrymme och inom närområdet från city finns det inte så många "kul" vägar.
Körningen på dessa vägar är inget nytt, tog bilkort -94 och då var Bogesundsvägen en självklar väg där man testade vad bilen gick för, även då och långt tidigare var det massa hojjar och bilar ute och körde på dessa vägar. Skillnaden är väl kanske också att fler bor fast i närheten av vägen.
Tyvärr skrivs det en massa i tidningar om detta. Är inte allt för sällan som bilar går av på dessa vägar men det nämns inte ens i tidningarna.
Hur många kör inte bil rattfulla, drogpåverkade och liknande, varför läggs det inte lika mycket resurser på att jaga dem som motorcyklisterna?
Sällan denna formen av retorik fungerar. Gäller nog att "städa upp framför egen dörr" innan man kan hänvisa kritiska människor till/mot andra som beter sig illa!
Mvh!
// Niklas