Hej, ursäkta att det tagit tid att svara. Jag har sett Galne Dansken använda det i foruminlägg, dock är jag inte säker på att det använts i officiella sammanhang men det är min erfarenhet att det bara är en tidsfråga när det gäller olika typer av organisationer.
Jag vet inte hur bekanta ni är med begreppet identitetspolitk men det är en ideologi som anser att samhället skall delas in i olika strata med olika rättigheter och skyldigheter. Man hävdar att motsatsen är syftet men vem som helst kan se att det blir resultatet. Detta är något som först återfanns hos extremvänstern och hos postmarxisterna på Södermalm. Tyvärr har tankegodset nu anammats (ironiskt nog) även av de borgerliga och vad värre är det har avancerat från att ha varit något som flummiga genusvetare på universitet diskuterat till att fått politiskt inflytande.
Det finns en sida som heter genusdebatten.se som diskuterar det hela seriöst, både egna tankar och forskningsrapporter. Det finns en sida som heter Toklandet. Där publiceras vad feminister sagt på twitter och i andra sociala medier. Kommentarerna till dessa uttalanden är ibland raljerande och spydiga men jag tycker Toklandet har ett stort värde därför att detta är saker som de faktiskt sagt och inget kan ändra på det. Det rör sig om allt från privata feministbloggare, yrkesbloggare och journalister, politiker och tjänstemän. Det här tycker jag är ett bra exempel
https://toklandet.wordpress.com/2015/04/09/vad-ar-male-tears-som-vissa-vill-dricka/
Tillbaka till hen. Kort sagt ordet är politiskt laddat och för många representerar det den här sortens människofientliga tankegods. Jag tycker inte att en politiskt oberoende organisation skall stödja den här typen av ideologi, inte ens indirekt och kanske omedvetet. Jag vet att det är högsta mode att spotta på män nu och att feministisk procenträkning börjar på 50. Jag vet också att den som vågar anmäla en avvikande åsikt kan få betala ett högt pris, både privat och yrkesmässigt men jag tycker att vanligt folk måste börja sätta ned foten.