Skye
Kör Mycket!
Där ser man, är i valet och kvalet men vi får väl se.
Får man fråga varför? Då jag tycker medlemskapet är i stort sett gratis med rabatten på försäkringen.
Jag kan hålla med i PK frågan och Kenneth and the Knutters i varenda nummer av medlemstidningen MC-folket men tycker att SMC faktiskt börjar stärka sin roll och vara den organisation som faktiskt företräder oss i och med trafikverket och transportstyrelsens skandaler. Vem skulle annars föra upp de till ljuset?
Om en motorcykel kör i 7 km/h timman och krockar så är det ändå vårt fel för att ingen såg oss i napp och app-letandet. Till råga på allt har vi allihop ADHD.
Ett medlemskap kanske inte betyder mycket men jag betalar hellre 375 år om året till denna organisation än att av en medlemsavgift till ett LO-fack går 20%? till Socialdemokraternas kansli och löner till pyramidens topp. Att då se för några år sedan att konsumkassen fylldes med varor inklusive en Toblerone och det belastades skattebetalarna och ändå en ganska hög lön i och med fackavgifter.
Så jag har avsky mot folk som skor sig på andras bekostnad, då är utrycket "hen" nåt som försvinner ganska snart. En fluga som media i allmänhet dragit fram och hur sannings och källkritiska är dom i rapporterandet av mc-olyckor p.g.a att en buss, bil, lastbil eller annat fordon ignorerade väjningsplikten?
Om nu Maria, Petra eller Jesper läser detta. Jag vill ha den gamla bil-streamern att sätta i bakrutan på bilen.
Jag kör hellre motorcykel
Bättre reklam finns inte. Bara den är värd årsavgiften
Last edited: