Härligt snart vår!

rover75

New member
Längtar efter att få njuta av den svenska naturen och träffa trevliga kamrater på vägarna!

pic.php
[/URL][/IMG]



Undrar vilka och hur många som inte överlever?
 

jan-olovj

New member
Ja vilken hjälte en värdig repecentant för den svenska mc-kolektivet.
Man blir glad när man få se en sådan bild, för jag är tydligen inte den mest korkade i trafiken.
Jan-Olov
 

mule

New member
Varför ??? !!!!

Så finns det dom som undrar varför vi för höjda försäkringspremier. Nej det är nog tyvärr så att det finns dom som inte ska ha körkort över huvud taget. Väx upp !!
 

Swedie

Administrator
Personal
Jag har sett guldvingar på bakhjulet så där oxå... :D

Att köra ansvarsfullt kommer med erfarenheten av att det ibland blir hårda konsekvenser med att köra som på bilden ovan på fel ställen.

Jag blir dock mindre rädd för de som kör på bakhjulet än de som fått sitt körkort med bilkortet och som ska ut för första gången i trafik på 2 hjul.
 

steFAN

New member
Jag måste hålla med Herr Swedie....

Tom morsan född 1940 får köra retta om hon vill...

Killen på bilden kanske har mer koll än dom flesta av oss!!!

Jag är SMC-instruktör å det värsta jag ser på avrostningarna är äldre herrar med stor dyr kustom....
 

Marie

Banned
Jag är SMC-instruktör å det värsta jag ser på avrostningarna är äldre herrar med stor dyr kustom....

Ja skall du få bort rosten där, krävs det nog fosforsyra... ;)

Fast det där med att längta efter våren....
Varför gå och längta? De e bar å åk! Jag har nog kört hoj bortemot femtio mil hittills denna månaden (februari alltså).
 
Last edited:

busdriver

New member
Vi kan väl alla vara överens om följande: Om det i bilkön sitter en av Sveriges stora mc-hatare så stärks ju bara hatet hos vederbörande om det kör förbi en mc på bakhjulet.
För övrigt har det varit härligt väder idag så jag tog en tur på drygt 10 mil och fick också tillfälle att hälsa med vänsterhanden. Det var en till som tyckte att vädret lockade till en tur.
 
P

Pingo

Guest
Ja nog har det varit ett helt fantastiskt väder idag. Det blev en premiärtur för året med scootern (125:a). Den har stått sedan november och ville inte starta förrän jag slagit i några liter färsk bensin. Bensin är ju en färskvara som jag blev varse om idag.

Det kommer många fina dagar som man kan njuta av på 2 hjul om man bara tänker på vindavkylningen och drar på sig rejäla underställ och inte kör så hemskt fort.

//Gunnar
 

MRJaggu

New member
Ja jäklar idag har man nästan kunnat ta på våren, det har kliat lite i högernäven ( bombsäkert vårtecken snart kör vi igen :p ).
Fick dock tyvärr inte avnjuta premiärturen idag då gammelhondan inte är trafikduglig just nu men snart så. Ägnade istället dagen åt att deala åt mig ett par oxtar TCS stövlar, tyvärr fanns inte min storlek ( läs ubåtskängor :p ) men dom skulle höra av sig om det fanns i lagerlokalen .
Sen blev det lite terapimek också men man kanske borde skynda sig med att få hojen klar om våren skall ha så här bråttom med att komma :D

Snart ses vi på vägarna igen :D

// Christian
 

aRWe

Member
Det coola med hojåkning är ju att vänta in våren och ha något att se fram emot, första turen i april är ju bara så häftig.

Och för att man kört hoj i massa år behöver inte betyda att man är "säker" förare ändå, kom på SMC:s BKK eller sporthojskurser så ska ni se att ni blir bättre förare med mer marginaler ute i trafiken.
 

V Saarela

New member
Oavsett, sjyst bild

Själv var man på tokigheter igår. Förmodligen hamnar man väl i f-bolagets statistik som årets första mc-olycka i Norrbotten? Några brutna revben, så igår var en kväll med morfin, en näve tabletter samt några pilsner på det och man fick med denna dos en helkväll :p
 

Katarina

Helt okej
Varför vänta till våren när det finns MC-aktiviteter även under vinterhalvåret där man kan köra MC..?
 

zynthaxx

New member
Ja skall du få bort rosten där, krävs det nog fosforsyra... ;)

Fast det där med att längta efter våren....
Varför gå och längta? De e bar å åk! Jag har nog kört hoj bortemot femtio mil hittills denna månaden (februari alltså).

En väldigt bra orsak att gå och längta är att det kostar mig nästan 1600 spänn i försäkring varje månad jag har hojen påställd, eftersom jag uppenbarligen är livsfarlig för alla i trafiken som 25-årig buellförare (Blir ännu bättre efter första juli, verkar det som... :mad: ), samt att vägen jag kör till jobbet varje morgon är snorhal (kustväg, is på vägbanan så fort termometern sneglar åt nollstrecket till). :eek:
 

Katarina

Helt okej
Får man ställa av en MC? Jag har för mig att man inte kan det om man inte är MC-handlare förstås.
 

zynthaxx

New member
Får man ställa av en MC? Jag har för mig att man inte kan det om man inte är MC-handlare förstås.

Det är inga problem att ställa av vilket fordon som helst - men med vissa försäkringar ger det inget. En hel del märkes- eller klubbaserade försäkringar är helårsförsäkringar, och då blir det inte billigare bara för att du ställer av fordonet. Att förare generellt sett har cykeln avställd under vintern är i så fall "inräknat" i premien.

Efter nästa säsong kommer jag att ha haft lappen i 5 år, och då är jag berättigad till exempelvis Bilsport&MC's "24+"-försäkring, vilken (i dagsläget) kostar mindre än en tredjedel av vad jag betalar nu för min hoj.
 

Molle

New member
Ursprungligen postat av steFAN
Jag är SMC-instruktör å det värsta jag ser på avrostningarna är äldre herrar med stor dyr kustom....



Det måste väl vara värre med en galning på bakhjulet ute i trafiken
än en gubbe i träning på bana (oavsett hoj)??
 

Marie

Banned
Det är inga problem att ställa av vilket fordon som helst - men med vissa försäkringar ger det inget. En hel del märkes- eller klubbaserade försäkringar är helårsförsäkringar, och då blir det inte billigare bara för att du ställer av fordonet. Att förare generellt sett har cykeln avställd under vintern är i så fall "inräknat" i premien.

Det ger i alla fall någon tia per månad på skatten..... :D
 

jan-olovj

New member
Ursprungligen postat av steFAN
Jag är SMC-instruktör å det värsta jag ser på avrostningarna är äldre herrar med stor dyr kustom....



Det måste väl vara värre med en galning på bakhjulet ute i trafiken
än en gubbe i träning på bana (oavsett hoj)??

Helt rätt Jan-Olov.
 
Top