Förslag på innehåll till Mc-folket

Maria Nordqvist

Super Moderator
Bara en statistikuppgift rörande könsfördelning i SMC 30 juni 2014 jämfört med svenska MC-ägare. Innehållet i MC-Folket diskuterar medlemmarna lämpligen med redaktionen!
Våra medlemmars medelålder är 50,47 år (svenska MC-ägare med MC i trafik = 53 år).
Könsfördelning SMC-medlemmar: Män 54 608, 86,3%, Kvinnor 8 665, 13,7%.
9,95 % av de svenska MC-ägarna är kvinnor.http://www.svmc.se/smc_filer/SMC ce...tistik2013/konsfordelning2001_20012 Blad1.pdf

Vilket betyder att vi dels är yngre än snittet i SMC, och vi har fler tjejer i organisationen sett till ägarförhållanden i Sverige.
 

Per W

New member
Personligen vill jag läsa om resor i alla format från jordens alla hörn, grusbus och absurda äventyr i alla former. Kul prylar är OK, men tester av hojar är lika intressant som däckbyten i bushen. Bli mer subjektiva och fortsätt bejaka glädjen i att köra på grus! Och för guds skull bli inte politiskt korrekta. Fri fart på grusvägar och mindre registreringskyltar är två viktiga frågor att driva centralt - tycker jag.

Edit, dagens skyltar tål inte en vurpa - dom sticker ut för långt - och vi som vurpar ofta tappar skylten typ två gånger per år. En mindre skylt skulle lösa det problemet. EU har accepterat det i tex Spanien. Varför inte i Sverige?
 
Last edited:

Martin Eves

New member
Saknar eller rättare sagt hittar inte utgåvan av MC folket som testade offroaddäck. Dvs riktiga knottriga saker som inte passar på asfalt
 

BMW R90s

New member
Nu har jag bläddrat i senast numret av SMC-Bladet.
Läst testet av touringloken BMW RT och Triumph.
Hur J-vla svårt är det att få med en bild på hur det ser ut med passagerare och hur en sådan upplever resp. hoj??
Man blir f-bannad.
 
Top