...varför ska jag betala 25% självrisk om min mc blir stulen om jag följt alla villkor med dubbla lås på hojen, låst garage på natten osv? Det känns orimligt.
"Just my 2 cents..."
Catherine
Sporthojer (enligt din profil har du en sådan) har stått för en stor del av MC stölderna. Av någon anledning är det typisk att dessa stjäls under hörsten, när säsongen slutar.
En betydande del av dödsolyckorna är på stulna hojer.
När vi sku designa en sporthojs försäkring, var vi tvungna att göra någort för att få stölderna nerr. Dengång anså SMCs sporthojs folk - och försäkrings experter hos SMC och Folksam; 25% självrisk på stöld ville betyda att ägarna verkligen ville förstå att man måste stöld säkra sig.
- Tanken är bra. Verkligheten sämra, eftersom flera inte vill ha försäkringen grundet dom 25% på stöld momentet. Vi kommer analysera stölder och samband med 25% försäkringen.
Och Gottis - 2008 har inte varit bra för 25%s sporthojsförsäkring. Istort kan man ha bilden 1 kr in, och 2 kr ut.. Detta äör en affär som inte hållbar.
Så som det ser ut nu, är det inte billigare sporthojs priser på väg, tvärtom!
Vi kommer att veta mera om vad som liggar bak. Med ett litet kollektiv kan endast en eller få alvårliga skador sabba hela resultatatet.
Ha i åtanka att sporthojer endast var under 5% av den totala MC försäljning 2008.