Huvudorsaken till att det tillverkas militära dieselmotorcycklar är inte bränsleekonomi eller prestanda.
 Det är en logistikfråga... På "slagfältet" där dessa mc opererar ihop med stridsfordon och lastbilar, är mc det enda bensindrivna fordonet. Det är mycket enklare om alla fordonen kan använda samma bränsle. 
Dom dieselmotorerna som används idag, är ofta små industridieslar som är föga lämpade på en tvåhjuling. Slöa och hårda vibrationer är saker man får på köpet.
		
		
	 
Trött -ja visst ,något långsammare är den ju -men vem har bråttom ??
mycket vibrationer -NEJ !!
denna vibrerar mindre än min gamla SR500 !!
(
SR500 va inte så dum cykel-men tjurig som fan att starta !!)
sen hade jag en 
Funduro ett tag -den hoppa som en gammal get så fort man höll under 3000 rpm-så den blev inte gammal i garaget )
(dieselstånkan tuffar på runt 2000-2500 rpm -lugnt och skönt !! )
och med en förbrukning på 0,18 blandad körning -passar den min plånbok utmärkt !
http://www.youtube.com/watch?v=P88ccrVKKWQ
Fast en cykel jag gillar e W650 -med lite drevning skulle man kunna få den att gå ganska billigt med och på lägre varvtal !
~ofta sitter man och letar efter växlar som inte finns pga fånig utväxling på bågarna !