Diesel Knuttar

Hampe

Skriver massor!
Ursprungligen den här motorn.
Asså, dom här superslicka mopedbilarna som går att köpa för typ 1,5 av vad en riktig småbil kostar, har dom sån härna Lombardinimotorer...?

Leksaksbilarna ser skitballa ut, ända tills man startar upp dem - då stillas plötsligt habegäret påtagligt...

Faktiskt samma motorblock som sitter i den här från tyska Hatz.
Och den motorn finns ju i ett antal olika tyska trehjulingsekipage på rysk bas.

Ah! "Das Zweizylinder-Kraftpaket":p

Själv bygger jag med den här som bas.

Mmm, den hade ju verkligen utseendet för sig... :D

Det snabbaste med hela hojen lär bli dina: 12V Super Quick Glow Plugs

'schäkta att jag driver med er - jag har full förståelse för skaparglädjen och viljan att åstadkomma något eget, men det är väldigt smala produkter vi pratar om här, eller hur...?

Visst, som extrem långfärdshoj för att kunna maximera avståndet mellan tankningar, eller som pendlingshoj för att minska bränslekostader jämfört med en vanlig hoj som är löjligt törstig så okay - men allt det där andra man vill ha ut av en hoj...?

Kul att ni är engagerade, gubbs - men ni är lite störda på samma gång, det är ni medvetna om, hoppas jag...? *Juletidskram*

Hampe

Ove 60+

Active member
Kul att ni är engagerade, gubbs - men ni är lite störda på samma gång, det är ni medvetna om, hoppas jag...? *Juletidskram*

:D Lite störda är vi väl alla eftersom vi vill åka tvåhjul när det finns både buss och bil? :D

:) De flesta har ju fastnat någon av fållorna skitstort, skitfort eller svart med en massa glitter. Kul med folk som kan tänka lite bredvid de vanliga spåren. :cool:

smedpeter

New member
Ja, sen vet vi ju alla att det är så, att bensinen aldrig mer kommer att bli billigare, utan bara dyrare. Men jag tänker fortsätta åka hoj ändå, också fastän bensinkranarna stryps totalt - och det gör jag på egentillverkad, ekologisk diesel.
Tiddelipom. :D

Bob Sweden

New member

Jajamensan, HELSTÖRDA, men det är vi ju inte ensamma om, eller... :D :p :rolleyes: :eek:

Kul förresten att du tycker motorn är snygg.
Valde den enbart för att den matchar resten av hojen så ... snyggt(??) :rolleyes:
GS1000.jpg

smedpeter

New member
Har man sett ! En riktigt rejäl och praktisk brukshoj ;-)
Hoppas operationen lyckas till 100%, du kommer att ha en fantastiskt trevlig hoj.
I väntan på fler bilder småningom...lycka till !
Peter

Hampe

Skriver massor!
Jajamensan, HELSTÖRDA, men det är vi ju inte ensamma om, eller... :D :p :rolleyes: :eek:

Kul förresten att du tycker motorn är snygg.
Valde den enbart för att den matchar resten av hojen så ... snyggt(??) :rolleyes:
GS1000.jpg

Aahhh!
Jag gillar traktorprofilen på bakdäcket - gummi är snyggt och lågprofil löjligt hypat. Pendeln kommer slå tillbaka, jag lovar! :p

Visst använder du räknesticka för att kalkylera fram så växellåda / utväxlingsförhållande stämmer mot den "stumma" slutväxeln?

Störd? Moi...? :D
Faktum är att Smedpeter rubbade mina cirklar lite tidigare i tråden:
Om alternativet i en blek framtid är att åka batterihoj, så är jag redo att kolla lite närmre på en biodiesellösning, that's fer sure!

Gott slut på året!

Hampe

woody

New member
:D Gillar den hojen! Mer off tipic: Varför ska det så ofta vara en massa störig musik så fort det är video med någon MC? :(

Håller med dig Ove -man vill ju höra hur grejerna låter !!;)
(fast den här lät väl ungefär som ungarnas radiostyrda bil ?? )

Last edited: