Diesel Knuttar

Chopperbyggarn

New member
Detta är ju en helt underbar tråd!!!
Maken till entusiasm för ett såpass smalt område som dieselhojar är och inte minst ALLA HEMMABYGGEN o SPECIALBYGGEN gör att jag känner igen entusiasmen från framförallt tiden då "fabriks Choppers/Trikes" knappt existerade..ej heller alla tjocka postorder kataloger med mängder av delar...tiden då dom flesta tillverkade sina egna delar o lösningar i garaget!!!:):):)

Anders.J

woody

New member
Detta är ju en helt underbar tråd!!!
Maken till entusiasm för ett såpass smalt område som dieselhojar är och inte minst ALLA HEMMABYGGEN o SPECIALBYGGEN gör att jag känner igen entusiasmen från framförallt tiden då "fabriks Choppers/Trikes" knappt existerade..ej heller alla tjocka postorder kataloger med mängder av delar...tiden då dom flesta tillverkade sina egna delar o lösningar i garaget!!!:):):)

Anders.J

Tackar för ditt stöd broder !!
~man ska kanske va lite galen för att älska dieselbågar -det hjälper :D

Jag gillar ljudet / Gången/ det låga varvet / ja allt !
-tycker tom min dieselbåge "nästan" luktar gott o då har man blivit "lätt störd ":D
(kör på Miljödiesel )

Det är lite av "ZEN" att puttra fram i lugnt mak och lyssna på motorns tuff tuff tuff tuff
-en stressig dag rinner av en !

Last edited:

woody

New member
Diesel båge / framtid ???

Vi kan inte förlita oss på att bensin kommer att finnas i överflöd längre i framtiden !!

Jag är helt övertygad om att i takt med dyrare soppa priser och att soppan kommer att tryta på ett tidspunkt ,så kommer diesel och andra bränsle att få ett stort genombrott !
*Så kommer fler företag att tillverka dieselbågar !
*Så kommer någon förnuftig människa att starta import för diesel bågar !
frågan e bara när .....
vem blir första importör för diesel bågar tro ??

Vi kan inte fortsätta på detta vis hur länge som helst !
marknaden för törstiga bågar kommer att självdö så småningom och då e det de som tänkt längre bort i utvecklingen som har bra läge !!

Tyvärr tror jag inte riktigt på el maskinerna ännu-de har inte räckvid nog för att uppfylla våra frihetsbehov !

Jag kör diesel MC-jag tror det finns soppa i någon form ,till mig även i framtiden !
och den ska ju bara ha 0,18 lit/mil så det blir nog bra med det !

Annars får man väl några andra galna ideer framöver :D

Last edited: