Diesel Knuttar

woody

New member
populär länk

Denna länk har passerat 20000 läsare -kul : (20,158)
många som vill läsa om diesel MC :D

Last edited:

smedpeter

New member
Här är nu äntligen en bild av min kompis Eskos Royal Enfield diesel, nyimporterad från Indien, alltså. Det har varit en del problem med den, kicken sönder och nu verkar det som om motorns tajming är helt åt pipan...nå, det skall väl ordna sej.
Han har hittat en bra sidovagn som han just monterat, nästa vecka blir det förmodligen registreringsbesiktning...håll era små håriga tummar, på det att det må gå vägen och ekipaget blir godkänt ! :cool:

woody

New member
Här är nu äntligen en bild av min kompis Eskos Royal Enfield diesel, nyimporterad från Indien, alltså. Det har varit en del problem med den, kicken sönder och nu verkar det som om motorns tajming är helt åt pipan...nå, det skall väl ordna sej.
Han har hittat en bra sidovagn som han just monterat, nästa vecka blir det förmodligen registreringsbesiktning...håll era små håriga tummar, på det att det må gå vägen och ekipaget blir godkänt ! :cool:

Va e det för motor på den ??
man kan hitta en hel del repböcker på webben ....

mera bilder tack -när du har tid !!:D

Hampe

Skriver massor!

Det där är i mina ögon den mest intressanta dieselhojen just nu - har följt utvecklingen på avstånd i typ 10 år eller så nu:
Hayes Diversified Technologies http://www.hayes-dt.com/
bygger vidare på den ytterst beprövade och i USA populära Kawasaki KLR 650.

65 mil på en tank är trevligt, och 33 häst motsvarar faktiskt vad gamla XT 500 gav i från sig på schuttitalet. M1030-M2 har dock ett avsevärt högre vridmoment och dessutom vid lägre varvtal.

Denna hojen väcker helt klart habegär hos mig - kanske inte som endahoj, men den är intressant. ...och dyr.

Hampe

nascar

New member
Har kört Diesel i 10-11 år super nöjd.
Detta är en Indian Endfield 325 cc Taurus.
Mycket billig att äga och köra, 100% Kärlek.
Jag tog min via Tyskland så allt är besikt å klart.

smedpeter

New member
Har motorn nått namn / märke ???
annars blir det svårt att söka ...:D

Det är alltså en Royal Enfield Diesel orginal 500cc, militärmodell.
Något annat namn finns inte i pappren.
En lokal förstå-sig-påare sade sej tro att det var en Lombardini-kopia...fan vet:confused:

woody

New member

Vad behöver man för papper & intyg och sånt för att kunna ta in en från Tyskland ??
info please !!

smedpeter

New member
Vad behöver man för papper & intyg och sånt för att kunna ta in en från Tyskland ??
info please !!

Om den varit registrerad i Tyskland är det rätt enkelt - du behöver en kopia av de tyska registreringspappren plus köpebrevet. ;)
Alltså samma dokument som då du importerar en bil från ett annat EU-land.
(Kommer den från ett icke-EU-land är det betydligt besvärligare.)

woody

New member

Välkommen i dieselgänget
Lägg gärna in en bild på din båge och lite info :D