Funderade hit och dit ganska länge angående växellådan och sökte alternativ, men nu är det beslutat att det skall göras som den tyska förebilden Dieselwiesel, dvs hojens egen växellåda skall användas. Synd att kapa en motor, men det är ju så att en 125cc Marauder-motor (som dessutom är i stort servicebehov efter 35000km)har inget andrahandsvärde, så, det är inget att gråta över. Har skrinlagt tidsplanen - som även den var preliminär - att kunna åka dieselhoj till midsommaren. Det skall inte vara någon onödig stress här - som vi vet är det ju så, att den som väntar på något gott...
Hoppas kunna åka på jungfrutur i september och hälsa på mina smedpolare i norra Sverige och Norge. Njuta av höstens färger och dunkdunkdunk...
Jag ska nog hålla er underrättade om hur bygget framskrider.
Trevlig fortsättning på våren !
Ja, en sak till - visst ska vi väl ha en Nordisk Dieselträff nästa sommar ?
Finns det intresse för saken, så kan jag nog åta mej att arrangera den.