Blir så innerligt trött!!!!

powerglide

New member
SMC är i högsta grad politiskt aktiva. Det måste vi vara för att kunna bevaka våra intressen.
Men vi är inte bundna till ngt speciellt parti.
 

Bodensaren

New member
Religionsfrihet = Fri från religion? ;)
(och samma sak om politik)

Tycker det är lite trist att läsa den här typen av inlägg och trådar, att vara religiöst och partipolitiskt obunden innebär inte att man ska ta avstånd från allt eller alla som har någon form av religiös tro eller politisk åskådning, det innebär att man ska acceptera varandra för den man är oavsett vilken religion eller politisk åskådning man har. SMC har många klubbar som är anslutna dessa klubbar har byggt sitt medlemskapital utifrån en gemensam ide, att det är roligt att träffas och köra motorcykel, sen är vi människor mycket mera komplexa än att bara tycka om en sak, vilket är en himla tur. Om en klubb bygger på en gemensam tro så finns det inget som hindrar att dom är med på exakt samma villkor som de klubbar som vilar på helt andra grunder, ingen av dessa är dock bättre eller sämre än den andra, däremot kan dom vara olika varandra, det är detta som gör det till en mångfacetterad organisation.

Jag har många vänner och bekanta som har helt andra uppfattningar än mig vad gäller religion och politik, tack vare detta blir många gånger våra diskussioner intressanta. Det ger mig även en möjlighet att lära mig något om andra kulturer på ett helt annat sätt än om jag bara kan lita till andrahandsuppgifter.

P.S Såg att det var någon månad sen tråden var aktiv, kunde dock inte låta bli att kommentera den D.S
 

Avarage

New member
Kort reflektion ang. stulen mark.

1.) Vem ägde marken från början (innan människan satte sin fot i landet XXX/YYY?

2.) Hur länge måste man besitta mark innan den kan anses MIN?

3.) Hur långt tillbaks i världshistorien måste vi gå för att anse att vi hittat den rättmätige ägaren till en bit mark i syfte att reda ut vem som stal av vem?

Frågeställningarna kan lätt bli absurda. Lik förbenat är det högaktuellt.

// Niklas
 

påK-en

New member
Kort reflektion ang. stulen mark.

1.) Vem ägde marken från början (innan människan satte sin fot i landet XXX/YYY?

2.) Hur länge måste man besitta mark innan den kan anses MIN?

3.) Hur långt tillbaks i världshistorien måste vi gå för att anse att vi hittat den rättmätige ägaren till en bit mark i syfte att reda ut vem som stal av vem?

Frågeställningarna kan lätt bli absurda. Lik förbenat är det högaktuellt.

// Niklas

Och de frågeställningarna försöker man idagsläget lösa på samma sätt som för flera tusen år sedan - med våld!
 

Syster-Tysk

New member
Är det hela inte bara helt enkelt så att SMC välkomnar alla motorcyklister och har aktiviteter med alla motorcyklister, oavsett religion eller politisk åsikt?
Att SMC är politiskt och religiöst obundna betyder att vi KAN sammarbeta med de som är religiöst eller politiskt bundna och även de som är obundna.

Vore det så att vi inte kunde samarbeta med politiskt och religiöst bundna kan vi inte samarbeta med någon annan än andra politiskt och religiöst obundna, och binder oss därmed till dessa.

Tankevurpan är ett faktum!
Genom att endast ställa sig bland de obundna så har man blivit bunden!!

/ Jonas
 
Last edited:

JoHu

New member
?

Nu ska jag ut och skruva på "kåsa-lyset" på KTM:en, för jag ska ut och åka hoj fr o m imorgon till söndag stället för läsa dessa meningslösa inlägg på detta fora.
 

Avarage

New member
Och de frågeställningarna försöker man idagsläget lösa på samma sätt som för flera tusen år sedan - med våld!

Vem står DU närmast? Jag rättfärdigar inte våld, inte i någon form. Men hur löser man en konflikt när alla parter anser att de har rätten på sin sida och vägrar föra ett vettigt resonemang? För drar du frågeställningen till sin yttersta spets så hamnar du ju i tidernas begynnelse. När det rent juridiskt är helt omöjligt att fastställa vem som har rätten till marken. Och OM så skulle vara fallet erkänns inte domstolen så...tillbaks till ruta ett. Trist men sant.

För dem som inte vill vara delaktig i varken konflikterna i sig eller riskera utsättas för våldet det kan innebära har inget annat val än att flytta. Elle rhar du en bättre reell lösning i bakfickan?
 
Top