Vilket stycke?
Vilken helhet?
Du anser att smc har svikit sporthojen för att du har fått en dyrare försäkring.
Att smc avtal med folksam om 25% försäkringen blir uppsagt av Folksam är i dina ögon smc fel.
-Inget annat bolag vill teckna ett avtal med SMC där sporthojen är inräknad för en försäkringskostand som är gynnsam för sporthojsägaren. Det är också smc fel.
SMC har ett avtal med 10% för alla medlemmar hos folksam. Detta gäller alla medlemmar.
Vilken helhet är det jag inte ser?
Du säger att det sägs att smc har en gubbstämpel.
Den stämpeln formligen spolade vi bort med högtryck iom att Jesper klev in i organisationen. Sedan dess har ett flertal "sporthojare" suttit med i styrelsen.
Vi har fått smc att få från att ALDRIG bedriva kurser på bana till att få det som en av våra största verksamheter.
Idag sitter smc i kläm mellan två läger.
Ena lägret skriker att vi tänker bara sporthoj (Det är de gamla gubbarna), Dock så syns inte så många av dem här.. De vet antagligen inte vad internet är....
Det andra lägret som skriker är sporthojare. För att vi är en gubbklubb...
Så vad är det egentligen då?
Verkar ju som om vi faktiskt når ut till båda grupperna?
Idag måste man själv aktivt söka information. Gör man inte det så kommer man fortfarande själv gå runt i sin lilla bubbla och missa att världen runt en förändras.
Att säga att smc struntar i sporhojen är ju så fel så du anar inte.
Vi är många som är aktiva i SMC som kör sporthoj. Vi har precis som du ett intresse av att sporthojarna finns med i smc.
Titta bara på kurssidan (alla kurser är inte släppta ännu)
https://www2.svmc.se/school--kurser-?courseType=school&subType=all
I år finns det ca 75 kursdagar på storbana. Det är fler kursdagar jmf med 2009 och fler än 2008.. osv.
Om jag inte mins fel så tror jag att det är ca 20-30 fler kurser i år 2009.
(Jag kommer inte ihåg siffrorna, men det går givetvis att ta reda på dem)
Det är iaf en kraftig ökning på antal kursdagar.
Vad mer begär du av smc?
På vilket sätt har SMC svikit sporthojen?
SMC satsar i år flera miljoner kr på att utöka antalet kurser. Detta är möjligt tack vare bilOmc.
Vem är det som inte ser helheten här?
Du eller jag?