SMC har inte valt bort någon del av MC-Sverige. Du får 10% rabatt hos Folksam tack vare SMC och jag får 10% hos Bilsport & MC tack vare SMC.
Att SMCs utbildning på storbana kostar mer än en bandag med någon annan arrangör tror jag beror på att vi har fokus på utbildning och därmed har små grupper för att det funkar bäst.
Ja och du får väl också 10% hos folksam?
Det som är fel är att vi har grupperingar inom Smc och att vi faktiskt tycker mobbing är bra inom Smc.
Styrelsen har nu talat om för oss sporthojar att vi är välkomna att betala medlemsavgift.
Vi tänker inte aktivt jobba för att ni ska få en bättre mc-miljö.
Ni är självkart välkomna. Men ni ska inte glömma, att mc i Sverige är allt annat en en liter hoj.
Så grabbar och tjejer ni är varmt välkomna fult ut och vi tänker verkligen jobba för er NÄR ni spottar ut nappen och skaffar en Intruder.
Är det den bilden vi vill förmedla att vi ska ha stöd medlemmar och sen när man då har skaffat sig en "riktig hoj" så kan vi bli fullvärdig medlem.
Jag kan inte strida mot några siffror, det är motorcyklar även om dom har högt styre eller lågt. och det är lika tråkigt varje g man läser om någon mc-olycka tidningen.
Det jag vet är att jag har varit väldigt aktiv på flera banor runt mellan Sverige.
Det är med en klar majoritet av sporthojs förare som vill vidareutveckla sig själva som bättre förare.
Det är ofta man är på dom där vidriga platserna som mc.D på sveavägen Rosenhill ja det finns fler. Ser nån i svart hel ställ som pratar gott om att vidareutveckla sig själv som förare.
Så den bilden av att man som sporthojs förare är självmords benägen stämmer inte. Lika lite som att alla som åker HD är kriminella och borde låsas in.
Ja jag tycker det är fel av Smc att arbeta fram ett kontrakt som inte gynnar alla medlemmar.
Bullen hade jag försäkrad hos just nämnda bolag och dom är bra att ha med att göra och framförallt billiga.
Om inte jag minns fel så fick jag 10% rabatt där även förra året.
Som Smc medlem.
Visst vi är bara ett par % av hela mc Sverige och kommer med största säkerhet att köra ihjäl oss själva eller nån annan. så jag kan förstå att vi inte har så mycket att hämta. Men då borde vi som organisation inte stå och slå oss för bröstet och säga att vi är till för alla motorcyklar.
Utan bara dom som vi och media/folket tycker om.
Om det nu är att rädda livet på oss som inte har nåt innanför hjälmen.
Hur vore det om man även i anslutning till förarutbildningarna, även körde någon form av risk och olycks seminarium. Även hade någon form av hjärt och lung räddnings kurs. finns säkert fler saker som skulle underlätta för räddnings personal, om vi bara hade nån form av kunskap när vi står och väntar tills dom kommer fram. Man skulle kunna ta ut en lite högre avgift för mat och läsk och öron märka dom pengarna till ett första hjälpen kit som man delar ut vid förarutbildningarna.
Det finns ingen grupp i trafiken som på frivillig basis är mer villig att lära sig mer än oss mc åkare.
Nu är jag fortfarande nyfiken på vad det är som har blivit bättre för oss alla sen vi startade samarbetet med Bilsport och Mc.